وجود بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 آبان 1401 | 10:39 ق.ظ
وجود بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان: حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی در بندر امام خمینی موجود است.

آقارضا فتوحی گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی کشور از بندر امام خمینی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم در خوزستان آماده هستند و تامین کامیون و کار‌های مرتبط با تخلیه و حمل و نقل کالاانجام شده است.

فتوحی میزان کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی موجود در بندر امام خمینی را حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۴ میلیون تن در انبارها، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شامل ۳۵ فروند کشتی در لنگرگاه و ۱۰۰ هزار تن نیز در اسکله‌ها وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان می‌گوید: باتوجه به مشکل بخش اسنادی در شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام که متعلق به وزارت جهاد کشاورزی هستند، وجود دارد، پیگیری برای رفع آن‌ها از سوی جهاد کشاورزی خوزستان و اداره غله و خدمات بازرگانی انجام شده، البته بخشی عظیمی از این پیگیری‌ها مرتبط با سازمان‌های مرکزی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در جلسه‌ای که امروز، دوشنبه ۹ آبان ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، مسئله تسریع در تخلیه کالای‌ها و نهاده‌های دامی موجود در انبار‌های مجتمع بندری امام خمینی و ارسال آن‌ها به استان‌های مختلف کشور مطرح می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار