اجرای ۴۸۰ طرح نوسازی و احداث مدارس در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 | 12:02 ب.ظ
اجرای ۴۸۰ طرح نوسازی و احداث مدارس در خوزستان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان: ۴۸۰ طرح نوسازی و احداث مدارس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است.

محمد سعیدی‌پور با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی مدارس استان اظهار کرد: نوسازی مدارس در حوزه‌های تعمیرات و مقام‌سازی، احداث و تجهیزات و فناوری فعالیت می‌کند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: ما در سطح استان ۴۸۰ پروژه در حوزه نوسازی و احداث مدارس در حال ساخت داریم که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان با شرایط، مساحت، سازه و پیشرفت‌های مختلف در دست انجام هستند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل ۲ هزار کلاس درس هستند اضافه کرد: از این تعداد ۳۰۰ پروژه در اهواز، کارون، باوی و حمیدیه و مابقی در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجرا است.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه همراه با احداث مدارس، تجهیزات را نیز در دستور کار داریم ابراز کرد: در این راستا ۳۰ تا ۳۵ درصد اعتبارات نوسازی به تجهیزات مدارس اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس هم از طریق اعتبارات استانی و هم ملی تامین می‌شود عنوان کرد: خیرین نیز کمک‌های بسیار خوبی جهت پیشرفت پروژه‌ها و همچنین تجهیزات مدارس ارائه می‌دهند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از دیگر ماموریت‌های نوسازی مدارس را جذف مدارس سنگی و جایگزین کردن مدارس ایمن به جای آن‌ها دانست و تصریح کرد: خوزستان دارای یک هزار و ۲۰۰ کلاس سنگی بود که طی ۲ سال گذشته ۵۰ درصد این مدارس حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کلاس سنگی در سطح استان باقی مانده است یاد آور شد: این مدارس نیز در برنامه‌ای ۲ ساله با اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و خیرین ایمن‌سازی می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر ۱۴۰۲ به اتمام برسند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار