بیماران تنفسی در اولین بارش پاییزی خوزستان از منزل خارج نشوند

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 | 10:05 ق.ظ
بیماران تنفسی در اولین بارش پاییزی خوزستان از منزل خارج نشوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند خواست به هنگام اولین بارش پاییزی از منزل خارج نشوند.

تنگی نفس همزمان با اولین باران پاییزی در ۹ سال گذشته هزاران خوزستانی را راهی بیمارستان کرد. بیشتر مشکلات تنفسی پیش آمده در این مدت مربوط به شهروندان اهواز بوده است.

به گزارش ایرنا دکتر حبیب حی بر بامداد سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از یک ماه قبل با پیک عفونت های حاد تنفسی شامل بیماری کرونا و آنفلوآنزا در سطح استان مواجه بودیم و همکاران ما در این مدت خدمات رسانی سطح بالایی را به هم استانی های عزیز ارائه دادند.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان، وضعیت آلاینده های محیطی به عفونت های تنفسی اضافه شده است لذا به همه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه اعلام آماده باش شده تا آمادگی مواجه با مشکلات تنفسی ناشی از اولین بارش پاییزی را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به همه بیمارستان ها اعلام کردیم در این شرایط خاص اکسیژن، تجهیزات مورد نیاز و دارو در دسترس داشته باشند. 

وی افزود: توانایی بیمارستان ها بی نهایت نیست لذا از افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند درخواست می شود به هنگام اولین بارش پاییزی از منزل خارج نشوند تا تعداد بیماران ورودی به بیمارستان ها از سطح ارائه خدمت  افزایش پیدا نکند و بتوان خدمت شایسته ای به آنها ارائه کرد.

هر ساله به هنگام اولین بارش پاییزی در استان خوزستان شاهد موج گسترده بیماران تنفسی به مراکز درمانی هستیم.

بارش‌های گسترده از اواخر هفته جاری برای نوار شرقی و شمالی خوزستان پیش بینی شده است.

مشکلات تنفسی که از سال ۱۳۹۲ در زمان بارندگی‌ پاییزه در برخی شهرهای خوزستان به ویژه اهواز رخ می‌دهد، گمانه‌زنی‌ متعددی در پی داشته است. در سال‌های اخیر گرده‌های گیاه کونوکارپوس از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان عامل اصلی این تنگی نفس‌ها معرفی شده اما به دلیل نبود اتفاق نظر روی این استدلال، مطالعات دیگری در این زمینه آغاز و منجر به تدوین اطلس گرده‌های گیاهی در دانشگاه شهید چمران اهواز شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار