تکمیل ظرفیت ۹۵ درصد انبار‌های کالا در بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 | 11:08 ق.ظ
تکمیل ظرفیت ۹۵ درصد انبار‌های کالا در بندر امام خمینی بازرس کل خوزستان: درحال حاضر ۹۵ درصد ظرفیت انبار‌های کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی تکمیل شده است.

محمد آقاجری گفت: عمده کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی کشور از طریق بندر امام خمینی به کشور وارد می‌شوند و پس از سپری کردن مراحل قانونی، ترخیص و به نقاط مختلف کشور انتقال می‌یابند.

وی به حساسیت و پیگیری سازمان بازرسی در زمینه رسوب کالا در بندر امام خمینی از جنبه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست پارسال هم با انباشت کالا‌ها در این مجتمع بندری مواجه بودیم و با پیگیری‌های مستمر، در نیمه دوم سال چنین مشکلی به وجود نیامد.

آقاجری درخصوص دلیل رسوب کالا و ترخیص نشدن آن‌ها از انبار‌ها می‌گوید: جلسه‌هایی در این رابطه با مسئولان و مدیران برگزار شد و مشکلات آن‌ها را به مرکز انتقال دادیم تا پیگیری‌های لازم از وزارتخانه‌های مربوط انجام شود.

بازرس کل خوزستان به تکمیل شدن بیش از ۹۵ درصد ظرفیت انبار‌های بندر امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به روند کنونی ترخیص و بارگیری کالا به سایر نقاط کشور در این مجتمع بندری شاهد هستیم، بعید است که تا یکی دوماهه آینده با فرایند مناسبی روبرو شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاخیر در تخلیه کالاها، پیامد‌های منفی به دنبال دارد، افزود: جریمه‌ای که باید به کشتی‌ها پرداخت شود، بیش از هزینه‌ای که بعد از تخلیه پرداخت می‌شود، خواهد بود، ضمن اینکه انباشت کالا‌ها سبب فاسد شدن آن‌ها و یا تکرار آزمایش‌های مربوط به استاندارد، دامپزشکی و سایر دستگاه‌هایی که باید سلامت آن‌ها را تائید کنند، می‌شود و هزینه‌های اضافی تحمیل خواهد شد.

آقاجری کمبود کامیون‌های حمل کالا را یکی از دلایل انباشت کالا عنوان و اضافه کرد: با رایزنی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حمل و نقل جاده ای، مقرر شد مشوق‌هایی برای کامیونداران در نظر بگیرند و مطالبه‌های بحق آن‌ها نظیر پرداخت اجاره کامیون‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به نظارت و پیگیری‌های مستمر سازمان بازرسی خوزستان، گفت: امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر رفع و ترخیص کالا قبل از فاسد شدن آن‌ها انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار