مطالعه و طراحی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 | 09:15 ق.ظ
مطالعه و طراحی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان معاون وزیر جهاد کشاورزی : پیش بینی می شود مطالعه و طراحی مرحله دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام تا پایان امسال به اتمام برسد.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: مطالعات و طراحی مرحله دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام تا پایان امسال انجام به پایان برسد که البته این امر نیازمند تامین به موقع منابع مالی است.

 

فریبرز عباسی درباره آغاز عملیات اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام و اعتبارات لازم برای شروع این مرحله، افزود: اجرای طرح بزرگ ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های خوزستان و ایلام در ۲ مرحله اجرایی قرار گرفت که فاز نخست آن در سطح ۲۹۵ هزار هکتار بوده که اکنون در حال بهره برداری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اظهار داشت: افزایش تولید، افزایش بهره روی آب، استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد کشاورزان و رشد اشتغالزایی از مزایای اجرای این طرح در دو استان مذکور است.

وی گفت: فاز دوم اجرای این طرح در سطح ۲۵۵ هزار هکتار است که اکنون در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد که سال گذشته ۱۰۰ هزار هکتار آن مورد مطالعه قرار گرفته و امسال نیز کار مطالعاتی بقیه اراضی انجام می‌شود.

عباسی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تا پایان امسال کار مطالعه و طراحی این اراضی به پایان برسد که در صورت تامین اعتبار کاراجرایی شروع می‌شود.

وی درباره وضعیت اعتبارات این طرح، گفت: میزان اعتبار به دلیل بالا بودن سطح طرح در چند سال مختلف تامین خواهد شد، بنابراین پیش بینی اعتبار ما مربوط به سال گذشته است، اما هر سال با نرخ تورم به طور مجدد محاسبه می‌شود.

عباسی افزود: با شروع عملیات اجرایی فاز دوم، به مبنای هرسال اعتبارات تکمیلی اعلام می‌شود.

پیش از این مدیرعامل موسسه جهاد نصر، بودجه مورد نظر برای اجرای فاز دوم این طرح را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار