ملاک و معیار انتصابات، شایستگی،توانمندی و ارتقای کارکنان است

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 | 08:37 ق.ظ
ملاک و معیار انتصابات، شایستگی،توانمندی و ارتقای کارکنان است جلسه برنامه ریزی انتصابات نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.   این جلسه با حضور رییس طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیرمنابع انسانی، رییس مطالعات و برنامه ریزی نیروی انسانی، سرپرست […]

جلسه برنامه ریزی انتصابات نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

 

این جلسه با حضور رییس طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیرمنابع انسانی، رییس مطالعات و برنامه ریزی نیروی انسانی، سرپرست سنجش و مدیریت عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیر منابع انسانی، رییس برنامه ریزی و تامین و تخصیص نیروی انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و کارشناسان طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت های یاد شده برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه، مهندس رضا ورناصری مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن خوشامد گویی به مدعوین جلسه، گزارشی از وضعیت نیروی انسانی این شرکت و چالش های مربوط به این حوزه را برای حاضرین تشریح و ارایه نمود.

 

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: ملاک و معیار در برنامه ریزی انتصابات توجه به شایستگی،توانمندی و دانش کارکنان و لزوم ارتقای آنان است.

 

دکتر منوچهر بارانی افزود: خروجی برنامه ریزی انتصابات در چابکی و سرعت بخشی در دست یابی به اهداف سازمان یا بالعکس نزول و کاهش کارآمدی سازمان نقش مستقیم دارد از این رو در این جلسات، انتصابات هم از بُعد کیفی و هم از بُعد فرآیندی مورد توجه قرار

 می گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری این جلسه در یک شرکت عملیاتی اظهار داشت: از محاسن این جلسه حضور مدیران خارج از حوزه منابع انسانی در این جمع و آشنایی آنها با چالش های حوزه منابع انسانی و همچنین آشنایی اعضای کمیته با چالش ها و مشکلات کارکنان شرکت های عملیاتی می باشد.

 

بارانی با برشمردن برخی مشکلات و آسیب های نظام نوین ارزیابی عملکرد خاطرنشان کرد: از آنجایی که این نظام نتوانسته به خوبی نقش آفرینی کرده و نتایج واقعی را نمایش دهد، موجب بروز تعارضاتی میان مدیریت و کارکنان گردیده، از این رو نیازمند بازنگری است تا با روزآمدی، از چالش ها و آسیب ها بکاهد.

 

رییس طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز طی سخنانی گفت: به عنوان یک شرکت مادر تخصصی و بالادستی علاقمند هستیم تا چالش ها و مشکلات شرکت های زیرمجموعه را آسیب شناسی کرده و با هم اندیشی برای آنها راهکار بیابیم.

 

دکتر شاهرخ قاسمی افزود: چالش های انتصابات همانند کاهش ورودی نیروی انسانی، اغلب میراثی است که از گذشته به ما رسیده و مولود تصمیمات درست یا نادرست بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته است، ضرورت دارد ضمن اصلاح این تصمیمات بنا بر مقتضیات زمانی، در خصوص نقشه راه مدیران و کارکنان نسل آینده نیز با هوشیاری و تعمق بیشتری برنامه ریزی و مسیرسازی کنیم.

 

در ادامه جلسه کارشناسان ضمن بیان مسایل، مشکلات و چالش های این حوزه در خصوص راهکارها و برون رفت از این چالش ها و رسیدن به مسیری نظام مند به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار