بهداشت و درمان نفت در مواجهه با کرونا خوش درخشید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 | 10:45 ق.ظ
بهداشت و درمان نفت در مواجهه با کرونا خوش درخشید روز دوشنبه ۹ آبان ماه ، مدیرعامل و مدیران عالی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با مدیرانبهداشت و درمان صنعت نفت اهواز دیدار و گفتگو کردند.  این نشست  با حضور مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطقنفتخیز جنوب و جمعی از مدیران این شرکت و دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز […]

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ، مدیرعامل و مدیران عالی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با مدیرانبهداشت و درمان صنعت نفت اهواز دیدار و گفتگو کردند.

 این نشست  با حضور مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطقنفتخیز جنوب و جمعی از مدیران این شرکت و دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز و جمعی از معاونین وی برگزار شد.

مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ضمن تشکراز کادر درمان و پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : حقیقتا مجموعهبهداشت و درمان نفت طی دو سال اخیر مواجهه با کرونا خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه فرصت طلایی خدمت به مردم را باید مغتنم بشماریم گفت : ما معتقدیم جایگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز بایستی جایگاه متعالی و در شانپرسنل صنعت نفت باشد تا دغدغه کارکنان صرفا کار ، تولید و اقتصاد کشور باشد ودغدغه ای در امور رفاهی و درمانی خود نداشته باشند.

وی توجه به سلامت روان کارکنان را مورد تاکید قرار داد و خواستار تقویت مراکزمشاوره و سلامت روان در صنعت نفت جنوب شد.

وی همچنین از پیگیری برای ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در صنعت نفتجنوب خبر داد.

در ابتدای این نشست دکتر بهرام دهقان ضمن خوشآمدگویی به مدیرعامل ومدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تحولات کیفی عمده صورت گرفته دربهداشت و درمان صنعت نفت اهوازطی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: علی رغمشیوع بیماری کرونا و پیکهای متعدد آن ، توسعه زیر ساختها ، تامین تجهیزاتبهروز و اصلاح فرآیندهای کاری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : تعمیرات بخش جراحی زنان و اورژانس حاد در پیک کرونا و تعمیراتطبقه همکف ، بازسازی بخش زنان و زایمان و زایشگاه تنها بخشی از اقدامات اینمجموعه در راستای بهبود زیر ساختهای درمانی بوده است.

وی از آغاز  بازسازی کلینیک های تخصصی و بخش های اورژانس و ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز طی چند ماه آینده خبر داد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به حضور متخصصین مقیم دربیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : در چندین رشته تخصصی از جمله طباورژانس ، زنان و زایمان ، بیهوشی، رادیولوژی و سونوگرافی ، قلب و جراحیپزشکان مقیم به صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان حضور دارند. به علاوه درحال حاضر  ۳ نفر پزشک فوق تخصص آنکولوژی و ۴ نفر فوق تخصص  قلب و عروق در بیمارستان مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به انجام عمل پرایمری PCI در کمتر از یک ساعت از مراجعهبیمار به بیمارستان نفت در بخش آنژیوگرافی گفت : با انجام عمل آنژیوگرافیاولیه از بسیاری از مشکلات و  نارساییهای قلبی پس از سکته قلبی پیشگیری میشود.

وی افزود : پیگیر ایجاد بخش سکته مغزی در بیمارستان نفت اهواز هستیم ،سالیانه ۷۰ مورد بیمار با علائم سکته ی مغزی به بیمارستان بزرگ نفت اهوازمراجعه میکنند و  در صورت انجام اقدامات درمانی در زمان طلایی یک ساعت اولاز شروع علائم و حداکثر تا ۴.۵ ساعت اول ، عوارض این بیماری بسیار کاهشخواهد یافت. مهمترین عامل در انجام این فرآیند درمانی ویژه کاهش زمان انتقالبیمار از زمان شروع علائم تا زمان تزریق داروی ترومبولیتیک در بیمارستان است.

 دکتر دهقان با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی و مشترک بهداشت و درمانصنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بایستی  استقرار سامانه اورژانسپیش بیمارستانی  باشد گفت : بحران و اتفاقات در صنعت اجتناب ناپذیر است وحضور به موقع کادر درمان در حوادث صنعتی و اتفاقات مناطق عملیاتی بایستی ازطریق ایجاد ساختار اورژانس پیش بیمارستانی ، تامین نیروی انسانی متخصص ومجرب و آمبولانسهای پیشرفته و امکانات بهروز فراهم گردد.

 در ادامه دکتر سید محمدرضا موالیزاده مشاور مدیر عامل سازمان بهداشت ودرمان در امور فرهنگی و مسئولیتهای اجتماعی بر تقویت سرمایه اجتماعی ومعنوی در جهت ارتقاء شرایط فرهنگی در مناطق سازمان تاکید و افزود : عملبه مسئولیتهای اجتماعی در مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت موجب کاهشمیزان آسیب های اجتماعی در مناطق پیرامونی خواهد شد و بایستی پیوستفرهنگی در همهی پروژه های صنعتی اجرایی گردد.

 در ادامه مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن بحث و بررسی درخصوص بازنگری مقررات بیماری های خاص، نحوه پرداخت هزینههای درمان غیرمستقیم، استقرار سامانه اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق عملیاتی و شهرکهایمسکونی نفت ،امکان سنجی احداث همراهسرا در بیمارستان نفت جهت اسکانموقت همراهان، چالشهای مرتبط با اعزام بیماران به تهران، مسائل و مشکلاتپارکینگ بیمارستان نفت اهواز ، خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی جهت رفعمسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شدند.

 در ادامه مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از بخشهای ccu و جراحی قلب بیمارستان بزرگ نفت اهواز بازدید نموده و به بیماران و کادر درمان شاخه گل اهدا نمودند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار