انبارهای ضایعاتی شهر اهواز ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 آبان 1401 | 09:24 ق.ظ
انبارهای ضایعاتی شهر اهواز ساماندهی می‌شوند رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به استقرار سامانه هوشمند با هدف پایش عملکرد ماشین آلات خدمات شهری گفت: ساماندهی و انتقال انبارهای ضایعاتی با مخاطرات بهداشتی بالا به خارج از شهر با در نظر گرفتن زمینی در شهرک شماره صنعتی ۵ یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. احمد سراج […]

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به استقرار سامانه هوشمند با هدف پایش عملکرد ماشین آلات خدمات شهری گفت: ساماندهی و انتقال انبارهای ضایعاتی با مخاطرات بهداشتی بالا به خارج از شهر با در نظر گرفتن زمینی در شهرک شماره صنعتی ۵ یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

احمد سراج در سی و یکمین جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز اظهار کرد: بر اساس جلسات و پیگیری‌های سال گذشته در کمیسیون خدمات شهری اولویت‌هایی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به نیاز به تغییرات در حوزه خدمات شهری، تغییر و روند اجرایی شدن اولویت‌ها رصد و از معاونت جدید خدمات شهری شهرداری اهواز مطالبه خواهد شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه بخش مهمی از اولویت‌ها در خصوص ماشین‌آلات است، گفت: نظارت میدانی در کنار نظارت هوشمند، کمیت و کیفیت ارائه خدمات (فضای سبز و روفت و روب) به مردم در نظر گرفته خواهد شد و اتصال آن‌ها به سامانه هوشمند شهرداری اهواز در حال انجام است.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری فعال هستند که باید در سطح میدانی رصد و عملکرد آن‌ها پایش و حق و حقوشان شفاف دیده شود.

سراج گفت: آموزش نیروی انسانی، مسئولیت‌پذیری و اجرایی شدن هرچه سریعتر سامانه جامع منابع انسانی نیز در این‌ جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استقرار سامانه هوشمند مبتنی بر داده‌های جی آی اس در دستور کار کمیسیون خدمات شهری است، بیان کرد: ساماندهی انبارهای ضایعاتی که مخاطرات بهداشتی نیز در بر دارند و مغایر با ضوابط شهرسازی است از دیگر مسائلی بود که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و لذا این انبارها باید هرچه سریعتر به خارج شهر منتقل شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز اضافه کرد: مکان این‌ انبارها در مجموعه شهرک صنعتی شماره ۵ پیش‌بینی شده و فراخوان و ثبت نام شده اند و در یک بازه زمانی مشخص باید به این انبارها منتقل شوند. این زمین حدود ۵۰ هکتار است که در صورت انتقال فرصتی برای سرمایه‌گذران بخش خصوصی است که خطوط تولید و بازیافت کالاهای ضایعاتی را در این مجموعه ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: بررسی قراردادهای روفت و روب و نگه‌داری شهری نیز از دیگر نکاتی بود که مطرح شد که بخش قابل توجهی از آن آماده و قرارداد یک‌ منطقه نیز منعقد شده است.

سراج افزود: با توجه به حجم زیاد زباله‌ها و جمعیت هسته مرکزی شهر پیمانکار جداگانه برای هسته بازار تعیین شده است.

وی همچنین بر استقرار سامانه هوشمند مبنی بر داده‌های جی آی اس که یک ابتکار جدید است تاکید کرد و گفت: این سامانه به همت متخصصان خدمات شهری و فناوری اطلاعات شهرداری در حال استقرار است که به صورت شفاف عملکرد نظافت و جمع‌آوری را پایش و نتایج را برای تصمیم‌گیری در اختیار ما قرار می‌دهد. این سامان به سامانه منابع انسانی نیز متصل بوده و از نقطه ابتدایی تا تقطه انتهایی که محل دفن زباله است بررسی می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز افزود: مخازن جمع‌آوری زباله از دیگر مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ متاسفانه تعداد زیادی از این‌ مخازن به سرقت رفته که راهکارهای جلوگیری از سرقت و رفع کمبودها بررسی شد.

وی ادامه داد: آموزش شهروندی و پسماند خانگی دیگر موضوعی بود که حوزه خدمات شهری با همکاری مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و دیگر سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش و رسانه‌ها که با مردم ارتباط دارند اجرایی خواهد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار