خوزستان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب شد

تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401 | 10:06 ق.ظ
خوزستان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب شد مدیرکل دفتر اقتصادی و بهره وری آب،مدیریت مصارف و تقاضای شرکت مدیریت منابع آب ایران از انتخاب استان خوزستان بعنوان پایلوت کشوری طرح تحویل حجمی آب خبر داد و گفت:با موافقت شرکت مدیریت منابع آب ایران،خوزستان بعنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

سید محمد آهویی در اولین نشست تخصصی بررسی امکان سنجی تحویل حجمی آب،ایجاد وحدت رویه در محاسبه آب بها و ارائه فرایند اجرایی مساحی در شبکه های آبیاری و زهکشی استان خوزستان،اظهار کرد:متاسفانه در چند دهه گذشته به نظام بهره برداری از آب توجه کافی نشده است و این موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی در کشور شده است.

وی افزود:پس از چند دهه و با همراهی وزارت نیرو توانستیم مجوز نظامند نمودن تعرفه آب صنعت را از شورای عالی اقتصاد اخذ کنیم و نظام نرخ گذاری را در این بخش اجرایی کنیم.

آهویی بیان کرد:با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی، ایجاد نظام نرخ گذاری را در این بخش بعنوان اولویت دوم مورد توجه قرار دادیم تا ضمن مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری براساس میزان آب توزیعی،شاهد افزایش درامد و بهره وری اقتصادی در شرکت های فعال در بخش آب باشیم.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بهره وری آب،مدیریت مصارف و تقاضای شرکت مدیریت منابع آب ایران، تحویل حجمی آب را بعنوان یکی از تکالیف ابلاغی شورای عالی آب به وزارت نیرو معرفی کرد و گفت: به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری، تحویل حجمی آب در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا بصورت پلکانی و مرحله ای آن را اجرایی کنیم.

آهویی ضمن معرفی خوزستان بعنوان پایلوت طرح تحویل حجمی آب اظهار کرد: از آنجایی که این طرح از سالهای قبل در بخش هایی از شبکه های آبیاری خوزستان از جمله در شبکه های آبیاری شمال خوزستان اجرا شد و بازخورد مناسبی نیز داشته است، شرکت مدیریت منابع آب ایران، خوزستان را بعنوان پایلوت کشوری برای یک نیمسال آبی انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد:مطمئنا اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند همراهی بخش های مختلف بخصوص در شبکه های آبیاری هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد مدیریت مناسب مصرف و افزایش بهره وری باشیم.

گفتنی است در صورت اجرای موفقیت آمیز در خوزستان، این طرح به همه شرکت های آب منطقه ای کشور جهت عملیاتی شدن ابلاغ می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار