۸۰۰کیلومتر توپکرانی گسترده خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران

تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401 | 11:00 ق.ظ
۸۰۰کیلومتر توپکرانی گسترده خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرایی شدن بیش از ۸۰۰کیلومتر توپکرانی در این شرکت خبر داد.   مهندس مهرداد کاهکش در خصوص اجرای ۸۰۰کیلومتر توپکرانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این توپکرانی در اندازه‎ های مختلف از خط لوله چهار تا ۴۲ اینچ انجام شده است.   […]

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرایی شدن بیش از ۸۰۰کیلومتر توپکرانی در این شرکت خبر داد.

 

مهندس مهرداد کاهکش در خصوص اجرای ۸۰۰کیلومتر توپکرانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این توپکرانی در اندازه های مختلف از خط لوله چهار تا ۴۲ اینچ انجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به تعدد خطوط لوله در موقعیت جغرافیایی این منطقه که از نقاط کوهستانی و سختگذر در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر عبور می‌‌کند در برخی موارد بازدیدها به دلیل عملیاتی بودن با بالگرد انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به انجام بیش از ۲۰مورد توپکرانی در یکسال گذشته افزود: این عملیات برای حفظ تولید و نگهداری از خطوط لوله جریانی، اصلی و صادراتی نفت، گاز وگاز مایع انجام گرفته است.

 

وی ادامه داد: با هدف بازرسی، تشخیص، تعیین میزان خوردگی‌ها و تشخیص معایب احتمالی حدود ۶۰۰ کیلومتر توپکرانی هوشمند نیز برای خطوط لوله نفت و گاز گچساران برنامه ریزی شده است.

 

کاهکش در تشریح توپکرانی هوشمند و ویژگی آن توضیح داد: در این توپکرانی افزون بر حرکت توپک درون خط لوله، با ایجاد میدان مغناطیسی، اطلاعات مربوط به مشکلات خطوط لوله از قبیل کاهش ضخامت درونی و بیرونی خطوط به صورت شعاعی و طولی گزارش می شود.

 

وی افزود: کارشناسان نتایج حاصل از توپکرانی را بررسی می کنند و برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی خطوط لوله، حفظ و صیانت از خطوط لوله صادراتی و پیشگیری از آلودگی زیست محیطی احتمالی، عملیات ترمیم روی این خطوط آغاز می‌شود.

 

کاهکش افزود: توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرایندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط لوله و همچنین ایمن سازی برای تعمیرات  انجام میشود.

 

وی با اشاره به ویژگی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: این شرکت با در اختیار داشتن بیش از ۶هزار کیلومتر خطوط لوله در اندازههای ۲ تا۵۲ اینچ در حوزه گچساران و چهار استان کشور و عبور خط لوله صادراتی نقش مهمی در صنعت نفت و اقتصاد کشور دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار