پیگیری دلیل کدر بودن و کمبود آب آشامیدنی در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401 | 09:15 ق.ظ
پیگیری دلیل کدر بودن و کمبود آب آشامیدنی در اهواز مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان توضیحاتی درخصوص دلیل گل آلود بودن آب اهواز و زمان رفع آن ارائه کرد.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: ساعت ۴ بامداد روز پنجشنبه متوجه ایجاد لایه کف مانند با کدری بسیار بالا روی منابع آب شدیم و در ساعت ۷ صبح نیز این پدیده در تصفیه خانه‌ها نیز مشاهده شد.

وی افزود: با از انجام آزمایش‌های مختلف پیگیری کردیم تا بتوانیم این لایه را خنثی کرده و در ته نشینی و انعقاد آن را از بین ببریم، ولی در ساعت ۱۰ صبح به این نتیجه رسیدیم که حذف این لایه کف مانند امکانپذیر نیست.

کرمی نژاد ادامه داد: سپس تصمیم به کاهش حجم مصرفی آب تا ۵۰ درصد گرفتیم، ولی با این اقدام برخی مناطق اهواز دچار کمبود آب شدند، اما با گذشت حدود ۶ ساعت از وقوع این پدیده کدری آب کم شد و قابلیت استفاده داشت و همه مخازن و منابع آب شست و شو شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان اضافه کرد: از ساعت ۳ بامداد روز جمعه، ۱۳ آبان نیز شبکه آب و انتقال آب به حالت بازگشت و مشکل برطرف شده است.

این مقام مسئول به تداوم کمبود و کدری آب در برخی مناطق اهواز اشاره کرد و گفت: مخازن آب هنگام بارندگی دچار نوسان می‌شوند، بطوریکه تا دیشب کدری  آب در شیبان ۳ هزار بود، درحالیکه در اهواز ۱۴ هزار است و امروز شنبه ۱۴ آبان شاهد کاهش چشمگیر این کدری  خواهیم بود.

کرمی نژاد می‌گوید: شست و شوی منابع آب و بکارگیری مو. اد شیمیایی مختلف برای پایین آوردن کدری آب در حال انجام است، اما با پمپاژ آب تلاش می‌کنیم به مناطقی که دچار کمبود آب هستند آب برسانیم، البته کیفیت آب قابل قبول نیست.

به گفته وی؛ بیشترین مصرف آب در تاسیسات آبرسانی غدیر و کمترین حجم استفاده مربوط به تصفیه خانه کارون است و تلاش‌ها برای تامین آب باکیفیت در حال انجام است.

کرمی نژاد در پایان از شهروندان به دلیل مشکلات به وجود آمده که معمولا پس از اولین بارندگی به وجود می‌آید، پوزش طلبید و افزود: تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل ادامه دارد و انتظار می‌رود در بارندگی‌های بعدی چنین مشکلی ایجاد نشود یا شدت آن بسیار کمتر خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار