کاهش ۱۵ درصدی بستری کرونایی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آبان 1401 | 11:09 ق.ظ
کاهش ۱۵ درصدی بستری کرونایی در خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراجعه بیماران سرپایی کرونایی به مراکز درمانی خوزستان در هفته گذشته حدود ۴۰ درصد و در بخش بستری نیز حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.

دکتر حبیب حی بر شنبه در نشست ستاد دانشگاهی کرونا که در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد:هم اکنون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۱۱۰ بیمار کرونایی بستری هستند که ۸۰ نفر در بخش عادی و ۳۰ نفر در بخش ویژه زیر مداوا و مراقبت هستند.

وی افزود: اکنون در فصل شیوع عفونت‌های تنفسی به سر می‌بریم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به ویژه برای گروه‌های پرخطر شامل بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشار خون و زنان باردار باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: با توجه به افزایش بروز آنفلوآنزا در هفته‌های اخیر، هماهنگی حوزه‌های مختلف این دانشگاه در اجرای فرآیندهای تشخیص و درمان بیماری آنفلوآنزا از اقدامات و ضروریات اساسی است.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا افزود: هم اکنون تست آنفلوآنزای حدود ۴۲ درصد از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی زیرپوشش با علایم حاد دستگاه تنفس فوقانی، مثبت است و بیشترین گروه سنی درگیر بیماری در محدوده ۱۶ تا ۴۵ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنان استفاده از ماسک، تهویه فضای سربسته، رعایت فاصله ایمن، شستشوی مرتب و مکرر دست‌ها و واکسیناسیون گروه‌های پرخطر به ویژه زنان باردار از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا است.

 
وضعیت خدمات دهی در بیمارستان ابوذر اهواز مطلوب است

رییس بیمارستان ابوذر نیز به آخرین وضعیت بیمارستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل مدارس، بیماری‌های تنفسی در کودکان شیوع یافته و تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان ابوذر افزایش قابل توجهی داشت.

دکتر محسن حسین‌ زاده افزود: با اختصاص یک بخش جدید و تخت‌های اضافه برای درمان بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ابوذر، تا حد مطلوبی خدمات رسانی خوبی به بیماران انجام شده و اگرچه بار مراجعه به بیمارستان ابوذر بالا است، اما در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی، اجتناب از بوسیدن و در آغوش گرفتن کودکان توسط شخص بیمار، و تزریق واکسن می‌تواند شرایط مطلوبی را برای جلوگیری از ابتلای شخص به کرونا و آنفلوآنزا ایجاد کند.

هم اکنون ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار