اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص کدورت آب اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 آبان 1401 | 08:41 ق.ظ
اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص کدورت آب اهواز سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه ای به مباحث پیش آمده در مورد طرح آبرسانی غدیر و کدورت آب اهواز در روز های اخیر پرداخت.

به استحضار مردم عزیز و شریف استان خوزستان می رساند که طی روزهای گذشته در اثر بارش های ابتدایی پاییزه، که در محدوده حوضه های میانی رودخانه دز با شدت بالا همراه بود، تغییر کدورت رودخانه ها را در بالا دست شاهد بودیم که این یک امر طبیعی و عادی می باشد.

پس از تمهیداتی که توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان صورت گرفت وضعیت به شرایط عادی بازگشت و این تغییرات هیچگونه ارتباطی با ماموریت و ماهیت طرح عظیم و با برکت غدیر نداشته است.

همانگونه که پیش تر هم گفته شد ماموریت طرح آبرسانی غدیر با هدف انتقال آب جهت تامین آب شرب بخش عمده ای از مردم شهرها و روستاهای استان خوزستان بوده که این پروژه میان مدت با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش آوردهای رودخانه کرخه در پی ۲ سال خشکسالی و همچنین کاهش کیفیت دیگر منابع تامین کننده آب مورد نیاز، در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

از دستاورد طرح آبرسانی غدیر بهره مندی تعداد زیادی از شهرها و روستاهای مسیر این طرح از نعمت آب پایدار و با کیفیت رودخانه دز می باشد، پس واضح است که اگر این طرح در موعد مقرر به بهره برداری نمی رسید به دلیل افت شدید کمیت و کیفیت منابع قبلی تامین آب شرب (رودخانه کرخه)، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با بحران دسترسی به آب شرب پایدار مواجه می گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار