جشنواره شکرستان امسال متمایز با گذشته انجام می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 | 08:18 ق.ظ
جشنواره شکرستان امسال متمایز با گذشته انجام می‌شود جشنواره شکرستان که همزمان با جشن‌ برداشت نیشکر در اواخر آبان برگزار می‌شود، فرصتی بی‌بدیل برای رونمایی از یک سال تلاش کارگران، کشاورزان و مهندسان متعهد نیشکری است.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر و مدیر دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر گفت که در تلاشیم جشنواره شکرستان امسال را به صورت ویژه و متمایزتر از سال گذشته برگزار کنیم.

مهندس منصور همدان نژاد در گفت و گو با نشریه «شهد» با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای برگزاری بهتر شکرستان ۱۴۰۱ دریغ نمی کنیم، گفت: در تلاشیم تا با همکاری مسئولان و دست اندرکاران، جشنواره شکرستان امسال را متمایز و با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار کنیم.

وی انتخاب برترین ها از جمله برترین عکاس، کارگر نمونه و تولیدکننده برتر را از اتفاقات جدید جشنواره عنوان کرد و افزود: اسب سواری، غرفه های متنوع صنایع دستی، حضور گروه های هنری از جمله خوشنویسان، فعالیت زنده در نمایشگاه، امکانات تصویری مناسب و تدارک اتوبوس روباز برای بازدید از مزارع بخشی از فعالیت های جشنواره دوم است.

وی همچنین با اشاره به حضور انجمن های مردم نهاد به عنوان سفیران محیط زیست در این جشنواره افزود: دومین جشنواره ملی نیشکر ایران به همت روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر برگزار می شود و به لطف الهی این جشنواره در حال پیداکردن شناسنامه ای مستقل است.

مدیرعامل شرکت امیرکبیر ادامه داد: در بخش‌های مختلف رقابتی، نمایشگاهی و جنبی با افراد و گروه‌های مختلف اعم از هنرمندان، اهالی رسانه و مدیران گفت‌و‌گو شد و آنچه قرار است در این دوره می‌آید، محصول خرد جمعی و نشست‌های فراوان است و این جشنواره در کشت و صنعت امیرکبیر به ایستگاه دوم رسیده است.

وی از انجام برنامه ریزی های اولیه و همچنین درنظرگرفتن تورهای مختلف به ویژه تورهای دانش آموزی خبرداد و گفت: به لحاظ فیزیکی کار بزرگی انجام شد و سالن همایش در کشت و صنعت امیرکبیر ویژه این جشنواره تدارک دیده ایم.

همدان نژاد با اعلام این که هماهنگی های لازم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران شهرستانی برای برپایی غرفه ها نیز انجام شده است، گفت: طراحی پوسترها، لوگوها، تندیس ها، بنرها و پرچم ها انجام شده است و ان شاء الله با آمادگی کامل در حال حرکت به سمت ۲۳ آبان؛ روز افتتاحیه این جشنواره می رویم.

وی این جشنواره را یک فعالیت فرهنگی – اقتصادی تاثیرگذار دانست و گفت: محوریت دادن به واحدهای تولیدی در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال؛ «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، لذا این رویداد یک انگیزه و وحدت برای دستیابی به تولید بیشتر ایجاد می کند.

آمادگی کامل برای استقبال از مهمانان

جشنواره شکرستان که همزمان با جشن‌ برداشت نیشکر در اواخر آبان برگزار می‌شود، فرصتی بی‌بدیل برای رونمایی از یک سال تلاش کارگران، کشاورزان و مهندسان متعهد نیشکری است.

معاون پشتیبانی کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر نیز در گفت و گو با نشریه «شهد» از آمادگی کامل این واحد برای استقبال از مهمانان جشنواره خبرداد و گفت: سالن اجتماعات و آمفی تئاتر به عنوان اصلی ترین مکان جشنواره بعد از دو ماه کار مستمر و شبانه روزی اکنون آماده بهره برداری شده است.

شعبان نجف پور افزود: ظرفیت این سالن ۴۳۰ نفر و مساحت آن ۵۰۰ مترمربع است که ارتفاع و شیب آن طوری طراحی شده که بتوان از آن به عنوان سینما برای پخش فیلم نیز استفاده کرد.

وی در پایان تاکید کرد که برای این جشنواره عملیات پاکسازی ورودی و مسیرهای کشت و صنعت، اصلاح و رنگ آمیزی جداول، گل کاری، درختکاری و آماده سازی فضای سبز انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار