کارون، آلوده‌ترین رودخانه خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 | 08:23 ق.ظ
کارون، آلوده‌ترین رودخانه خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: رودخانه کارون، آلوده‌ترین رودخانه استان خوزستان از نظر ورود فاضلاب شهری است.

محمد رضا اشرفی گفت: متاسفانه به دلیل نقص در سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهر‌های مختلف و فقدان سیستم تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب‌ها به صورت مستقیم وارد رودخانه‌ها می‌شوند.

 

وی ادامه داد: رودخانه کارون به علت اینکه بیشترین جمعیت انسانی را در حاشیه خود دارد تاثیرپذیرترین رودخانه از این نظر است و شهر اهواز بیشترین حجم فاضلاب را به رودخانه می‌ریزد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: البته اقدامات خوبی طی پنج سال گذشته در راستای کاهش ورود فاضلاب به رودخانه کارون انجام شده و تصفیه خانه‌های اهواز در حال احداث هستند.

وی افزود: تصفیه خانه شرق اهواز با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به طور کامل احداث شده و آماده بهره برداری است و عملیات احداث تصفیه خانه غرب اهواز نیز از سال گذشته شروع شده که امید است در بازه زمانی حداکثر سه ساله شاهد راه اندازی این تصفیه خانه باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان  با بیان اینکه راه اندازی این تصفیه خانه‌ها از تخلیه پساب جمعیت شهری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جلوگیری می‌کند، گفت: بخش قابل توجهی از فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر نیز وارد رودخانه کارون می‌شود.

اشرفی  با اشاره به اینکه عملیات احداث تصفیه خانه‌های این شهرها بین ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مشکلات اجرایی در ادامه کار وجود داشت که در نشست‌هایی در استانداری، در حال رفع هستند و امیدواریم تصفیه خانه‌های این ۲ شهر نیز در بازه زمانی یکساله راه اندازی شوند.
وی ادامه داد  : بیشترین فاضلاب شهری که وارد رودخانه دز می‌شود مربوط به شهر دزفول است چراکه تصفیه خانه این شهر جوابگوی کل جمعیت آن نیست.

رودخانه‌های استان خوزستان از جمله کارون، دز و کرخه با توجه به ورود فاضلاب در معرض خطر هستند و لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب خام به آن‌ها صورت گیرد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار