امسال حدود ۱۶ تن چای ترش در کارون برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1401 | 10:27 ق.ظ
امسال حدود ۱۶ تن چای ترش در کارون برداشت می‌شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از پیش‌بینی برداشت حدود ۱۶ تن چای ترش از مزارع این شهرستان خبر داد. جبار حمادی، با اشاره به برداشت چای ترش در این شهرستان اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت چای ترش در شهرستان کارون حدود ۲۰ هکتار بود و عملیات برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز شده […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از پیش‌بینی برداشت حدود ۱۶ تن چای ترش از مزارع این شهرستان خبر داد.

جبار حمادی، با اشاره به برداشت چای ترش در این شهرستان اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت چای ترش در شهرستان کارون حدود ۲۰ هکتار بود و عملیات برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: با توجه به شرایط مزارع امسال پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۶ تن چای ترش از مزارع شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: به دلیل مسایل ژنتیکی و دیگر عوامل، شرایط مزارع چای ترش در شهرستان کارون در مقایسه با سال گذشته بسیار ضعیف‌تر است و از این رو عملکرد در هر هکتار حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است.

حمادی عنوان کرد: عمده محصول چای ترش برداشت‌شده برای مصرف در استان خوزستان و دیگر استان‌های کشور از جمله اصفهان و تهران است و تاکنون به خارج از کشور صادر نشده است.

وی با بیان اینکه مصرف چای ترش به صورت خشک است، افزود: با محصول تَر چای ترش، مربا، لواشک، شربت و… درست شده است اما عمده مصرف این محصول به صورت خشک است که مورد توجه مردم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: چای ترش یک گیاه وحشی است که با کمترین مصرف آب و کود رشد می‌کند و می تواند به تولید برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار