مطالبات پرداخت نشده کلزاکاران مربوط به شرکت مارگارین است

تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1401 | 09:34 ق.ظ
مطالبات پرداخت نشده کلزاکاران مربوط به شرکت مارگارین است مدیر تعاون روستایی خوزستان در خصوص موضوع پرداخت نشدن مطالبات کلزاکاران استان توضیحاتی ارایه کرد. جمیل زرگانی در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران در استان خوزستان اظهار کرد: در کل تعاون روستایی استان ۶۲ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری کرد که ۳۸ هزار تن آن تضمینی و ۲۴ هزار تن آن به صورت توافقی خریداری […]

مدیر تعاون روستایی خوزستان در خصوص موضوع پرداخت نشدن مطالبات کلزاکاران استان توضیحاتی ارایه کرد.

جمیل زرگانی در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران در استان خوزستان اظهار کرد: در کل تعاون روستایی استان ۶۲ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری کرد که ۳۸ هزار تن آن تضمینی و ۲۴ هزار تن آن به صورت توافقی خریداری شده است.

وی افزود: در حین عملیات خرید، شرکتی به نام “مارگارین” از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد تا تمام محصولی که تعاون روستایی خریداری کرده و تمام محصولی که بر روی زمین مانده بود این شرکت خریداری کند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: آن میزان کلزایی که ما به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از کلزاکاران خریداری کردیم به علاوه ۸ هزار و ۵۰۰ تومان مابه التفاوت آن که وزیر اعلام کرده بود، کاملا پرداخت شده است اما مبلغ مابه التفاوت ۲۴ هزار تن کلزا که توسط شرکت مارگارین به صورت توافقی خریداری شده بود تاکنون پرداخت نشده است و بحث مطرح شده در باب مطالبات کلزاکاران استان، در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده است که این مبلغ باید پرداخت شود اما منبع پرداخت مابه‌التفاوت کلزا را مشخص نکرده است، عنوان کرد: یکی از سهامداران شرکت مارگارین بانک ملی است و قرار شده بانک ملی وامی را در اختیار شرکت قرار دهد تا این مبلغ پرداخت شود و بعد مشخص می‌شود که این مبلغ از چه منبعی به حساب بانک ملی باز خواهد گشت. هنوز نتیجه قطعی در این زمینه اعلام نشده است و مشخص نیست که این مبلغ چه زمانی پرداخت خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در خصوص شهرستان‌هایی که مطالبات آن‌ها پرداخت نشده است، گفت: عمده مطالبات کلزاکاران در شهرستان‌های شوش، شوشتر، بهبهان و دزفول است که تاکنون پرداخت نشده است.

عدم پرداخت کامل مطالبات کلزاکاران در برخی شهرستان‌ها موجب شده است کشاورزان این شهرستان‌ ها امسال رغبت چندانی به کشت محصول کلزا نداشته باشند و توزیع بذر کلزا که توسط شرکت توزیع بذر میان کشاورزان توزیع می‌شود نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار