‎ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا چه فرقی با هم دارند؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 17:14 ب.ظ
‎ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا چه فرقی با هم دارند؟ کشور استرالیا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای افراد متقاضی مهاجرت است تا بر اساس مهارت و تخصص خود شغل مناسبی پیدا کنند. استرالیا سازوکار مهاجرت را برای افراد متقاضی تعیین کرده تا بر اساس تخصصی که دارند؛ درخواست مهاجرت بدهند. ویزای مهاجرتی یا ویزای اسکیل ورکر، ویزایی است که افراد علاقه‌مند به کار در […]

کشور استرالیا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای افراد متقاضی مهاجرت است تا بر اساس مهارت و تخصص خود شغل مناسبی پیدا کنند. استرالیا سازوکار مهاجرت را برای افراد متقاضی تعیین کرده تا بر اساس تخصصی که دارند؛ درخواست مهاجرت بدهند. ویزای مهاجرتی یا ویزای اسکیل ورکر، ویزایی است که افراد علاقه‌مند به کار در استرالیا، می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند.
ویزای مهارتی استرالیا انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای خصوصیات خاصی هستند. افراد مهاجر لازم است قبل از انجام هر کاری با آنها آشنا شوند. ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ از آن دسته ویزاهای بسیار مهم هستند که معمولاً افراد برای اخذ آنها اقدام می‌کنند. تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ از آن دسته موضوعات بسیار مهمی است که افراد متقاضی قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید اطلاعات جامعی درباره آن به دست بیاورند.
در این مطلب قصد داریم به طور کامل ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا را مورد بررسی قرار دهیم تا بهتر و راحت‌تر بتوانید تصمیم خود را برای مهاجرت به استرالیا اتخاذ کنید.

معرفی ویزای مهارتی ۱۹۰ استرالیا
ویزای ۱۹۰ استرالیا یکی از ویزاهای پرطرف‌دار در میان متقاضیان مهاجرت است. این ویزای دائمی برای کارگران ماهری است که توسط یک ایالت و یا قلمرو حمایت می‌شوند. یعنی این دسته از افراد برای دریافت ویزای مهارتی ۱۹۰، باید توسط یکی از ایالت‌ها یا قلمروهای استرالیا معرفی شوند. افراد متقاضی ابتدا باید فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند و سپس توسط اسکیل سلکت دعوت شوند.
دارندگان ویزای ۱۹۰ می‌توانند به‌صورت دائم در استرالیا به کار یا تحصیل مشغول شوند. البته این افراد باید یک تجربه شغلی موفق ارائه دهند و شرایط لازم برای دریافت ویزا از جمله مهارت زبان انگلیسی را داشته باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان باید علاوه بر تمامی این موارد، از جدول امتیازات امتیاز ۶۵ به بالا را کسب کنند. ویزای ۱۹۰ این امکان را به افراد می‌دهد که همسر و فرزندان خود را هم به‌عنوان همراه در کنار خود داشته باشد.
معرفی ویزای مهارتی ۴۹۱ استرالیا
یکی دیگر از ویزاهای مهارتی استرالیا که افراد می‌توانند برای آن اقدام کنند؛ ویزای مهارتی ۴۹۱ نام دارد. با اخذ این ویزا افراد می‌توانند به مدت ۵ سال به استرالیا مراجعه کنند و در آنجا به کار و تحصیل مشغول شوند. متقاضیان ویزای ۴۹۱ تنها در یک منطقه از استرالیا می‌توانند فعالیت کنند. آنها برای دریافت این ویزا باید توسط یکی از اعضای خانواده یا یکی از قلمروهای استرالیا حمایت شوند.
افرادی که شخصاً کارهای اخذ ویزای ۴۹۱ یا ۱۹۰ را دنبال می‌کنند؛ معمولاً با چالش‌ها و سختی‌های زیادی مواجه می‌شوند. این چالش‌ها باعث می‌شوند که کارهای اخذ ویزا مدت بیشتری طول بکشد.
امروزه مؤسسه‌های مهاجرتی به کمک تیم حرفه‌ای و تخصصی خود از صفر تا صد کارهای مهاجرتی افراد را به عهده می‌گیرند. این مؤسسه‌ها باتوجه‌به مهارتی که در این زمینه دارند؛ به بهترین شکل افراد را راهنمایی کرده و در کمترین زمان ممکن ویزای مهارتی استرالیا را برای آنها اخذ می‌کند.
یکی از باسابقه‌ترین مؤسسه‌های مهاجرتی که امروزه بیشتر افراد از طریق آن اقدام به مهاجرت می‌کنند؛ پارسی کانادا نام دارد. اگر قصد دریافت انواع ویزاهای را دارید؛ بهتر است که همین‌الان با مشاوران این مؤسسه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ چه تفاوت هایی با هم دارند؟
ویزاهای مهارتی ۱۹۰ و ۴۹۱ هر دو از راه‌های بسیار محبوب مهاجرت به استرالیا هستند. اما کسانی که قصد اخذ این ویزاها را دارند؛ لازم است که تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ را به‌خوبی بدانند تا تصمیم دقیق‌تری اتخاذ کنند. یکی از تفاوت‌های بزرگ این دو ویزا وضعیت و شرایط اقامت در استرالیا است.
کسانی که ویزای مهارتی ۱۹۰ را دریافت می‌کنند؛ دارای اقامت دائمی بدون قیدوشرط می‌شوند. یعنی آنها می‌توانند به همراه خانواده برای همیشه در استرالیا ماندگار شوند. اما کسانی که ویزای مهارتی ۴۹۱ را دریافت می‌کنند؛ با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. این افراد فقط می‌توانند به مدت ۵ سال در استرالیا بمانند. البته بعد از ۳ سال قادر خواهند بود که برای اقامت دائم درخواست خود را ارائه دهند.
یکی دیگر از تفاوت ویزای ۱۹۰ و ۴۹۱ که تمامی متقاضیان باید بدانند این است که محل زندگی آنها بر اساس نوع ویزا فرق می‌کند. کسانی که ویزای ۱۹۰ دارند؛ می‌توانند در تمام شهرهای استرالیا زندگی کنند؛ اما دارندگان ویزای ۴۹۱، فقط در یک منطقه از استرالیا می‌توانند سکونت کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزاهای ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا
برای اخذ ویزاهای مهارتی ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا یک سری شرایط خاص لازم است که متقاضیان حتماً باید آنها را داشته باشند. از جمله این شرایط، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
• سن متقاضیان هر دو ویزا باید کمتر از ۴۵ سال باشد.
• متقاضیان باید در یک شغل نامزد شده و حتماً در آن مهارت داشته باشند.
• برای هر دو ویزا باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند.
• برای هر دو ویزا باید نمره زبان ۶ آیلتس کسب شود.
• متقاضیان هر دو ویزت باید در آزمون ارزیابی مهارت پذیرفته شوند.
• دریافت دعوت‌نامه از ایالت مورد پذیرش
از کجا می‌توان ویزاهای ۱۹۰ و ۴۹۱ را راحت‌تر اخذ کرد؟
برای اخذ ویزاهای ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا، به دو صورت می‌توان اقدام کرد. اولین راه این است که خود فرد دنبال کارهای اخذ ویزا برود. انجام این کار بسیار سخت است و به دلیل ناآگاهی از کارهای مهاجرت، معمولاً با شکست مواجه می‌شوند.
دومین راه برای اخذ ویزا مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی است. امروزه با افزایش تعداد مهاجرت‌ها، تعداد مؤسسه‌های مهاجرتی هم روبه افزایش است. یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسه‌های مهاجرتی که در کمترین زمان ممکن ویزای موردنظر افراد را اخذ می‌کند؛ پارسی کانادا نام دارد.
سخن نهایی
استرالیا به دلیل شرایطی که برای افراد متخصص فراهم کرده است؛ یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به‌حساب می‌آید. کسانی که در زمینه خاصی تخصص دارند؛ می‌توانند به‌راحتی به استرالیا سفرکرده و در آنجا زندگی جدیدی را شروع کنند. کشور استرالیا انواع ویزاهای مهارتی را برای افراد تدارک دیده است. ویزاهای ۱۹۰ و ۴۹۱ از جمله ویزاهای مطرح استرالیا هستند.
در این مطلب به طور کامل ویزاهای ۱۹۰ و ۴۹۱ را مورد بررسی قرار دادیم تا باتوجه‌به ویژگی‌ها و تفاوت‌های آنها، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار