ایمن سازی بیش از ۲۶۵ هزار نوبت سر دام در مناطق محروم خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 11:39 ق.ظ
ایمن سازی بیش از ۲۶۵ هزار نوبت سر دام در مناطق محروم خوزستان ایمن سازی بیش از ۲۶۵ هزار نوبت سر دام در مناطق محروم خوزستان علیه بیماری‌های دامی انجام شد.

مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در طی سه روز رزمایش ملی محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق سخت‌گذر و عشایر پذیر خوزستان صورت پذیرفت بیش از ۲۶۵ هزار نوبت سر شامل ۲۲۰ هزار نوبت سر دام سبک و ۴۵ هزار نوبت دام سنگین بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی گردید و همچنین بالغ بر ۱۹۳ هزار دام سبک و سنگین بر علیه انگل‌های خارجی مورد سم پاشی قرار گرفتند.

او می‌گوید: در طی سه روز با همکاری ۶۶ اکیپ و بیش از ۳۲۰ نیرو متشکل از گروه‌های جهادی در سطح ملی و استانی علاوه بر عملیات شرح داده شده عملیات ایمن سازی جایگاه‌های دامی به مساحت ۴۵۱ هزار متر مربع از انگل‌های خارجی صورت پذیرفت.

به گفته او  ایمن سازی ۲۶۵ هزار نوبت سر دام بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و واگیر دار دامی صورت گرفت و هدف ما خدمت رسانی و حمایت از محروم‌ترین قشر تولید کننده فرآورده‌های خام دامی در استان است که این امر باعث تولید پایدار، حفظ سرمایه دامی، اقتصاد پویا و امنیت غذایی در حوزه فرآورد‌های خام دامی در سطح جامعه است.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام بیان کرد: مهم‌ترین ماموریت ما در این رزمایش پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه‌کنی انواع بیماری دام به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام بود که به نوعی نیرو‌های این سازمان برای ارتقای بهداشت عمومی جامعه و مبارزه با بیماری‌هایی که مخاطراتی برای زندگی انسان دارند، خدمت می‌کنند.

کنار کوهی گفت: ما توانسته ایم در این مانور ملی نقاط blind spot خود را پوشش دهیم که این امر مهم یک دستاورد بزرگ برای دامپزشکی استان و بالطبع آن برای سلامت و امنیت غذایی مردم عزیز استان خوزستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار