برداشت سالانه بیش از یک هزار تن زیتون در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 11:59 ق.ظ
برداشت سالانه بیش از یک هزار تن زیتون در خوزستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالانه در استان یک هزار و ۱۰۰ تن محصول زیتون برداشت می‌شود که ۵۵۰ تن آن به صورت کنسروی و ۵۵۰ تن آن به صورت روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محمد حسنی‌نسب در خصوص برداشت زیتون از سطح اراضی استان اظهار کرد: سالانه در استان یک هزار و […]

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالانه در استان یک هزار و ۱۰۰ تن محصول زیتون برداشت می‌شود که ۵۵۰ تن آن به صورت کنسروی و ۵۵۰ تن آن به صورت روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد حسنی‌نسب در خصوص برداشت زیتون از سطح اراضی استان اظهار کرد: سالانه در استان یک هزار و ۱۰۰ تن محصول زیتون برداشت می‌شود که ۵۵۰ تن آن به صورت کنسروی و ۵۵۰ تن آن به صورت روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برداشت زیتون کنسروی از مردادماه آغاز شده است و در دو هفته گذشته به پایان رسیده است، افزود: برداشت زیتون روغنی از نیمه آبان‌ماه آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۴۴۰ هکتار است که از این میزان ۳۸۰ هکتار آن بارور است.

حسنی‌نسب با بیان اینکه مشکلی در تامین آب محصول زیتون در استان وجود ندارد، عنوان کرد: برداشت این محصول عمدتا از باغات شهرستان‌های ایذه، دزپارت، باغ‌ملک، اندیکا و مسجدسلیمان است.

وی افزود: ظرفیت تولید زیتون در مناطق شمال و شمال‌شرق استان وجود دارد و این مناطق مستعد هستند. با توسعه ارقام جدید زیتون در شهرستان‌هایی که ظرفیت تولید این محصول را دارند میزان تولید در هر هکتار به حدود ۸ تن خواهد رسید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه از متقاضیان توسعه کشت زیتون در استان حمایت می‌شود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه محصول زیتون که محصولی سودمند است و نیاز آبی کمتری دارد را برای سال جاری در برنامه خود قرار داده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار