تعیین قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در دستور کار است

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آبان 1401 | 09:01 ق.ظ
تعیین قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در دستور کار است معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در استان به صورت میانگین در مقایسه با کل کشور متعادل‌تر است، گفت: امیدواریم یک قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در استان مصوب شود تا به عنوان مبنای تعزیراتی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن بتوانیم به […]

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در استان به صورت میانگین در مقایسه با کل کشور متعادل‌تر است، گفت: امیدواریم یک قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در استان مصوب شود تا به عنوان مبنای تعزیراتی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن بتوانیم به بازار نظارت کنیم.

علی‌رحم کریمی، در خصوص وضعیت گوشت قرمز در بازار خوزستان اظهار کرد: در بحث تامین گوشت قرمز در بازار استان با توجه به سرانه مصرفی هیچ مشکلی وجود ندارد و تولید و عرضه این محصول در بازار به اندازه کافی است.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد، افزود: قیمت‌هایی که برای گوشت قرمز عنوان می‌شود قیمت‌های ارشادی هستند که البته این قیمت‌ها نیز پس از بحث هدفمندسازی و آزادسازی یارانه‌ها تاکنون تغییر نکردند. این در حالی است که قیمت گوشت قرمز در بازار به صورت میانگین پس از این بحث‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: گوشت شقه گوسفندی و گوساله بدون استخوان دو نوع گوشتی هستند که بیشترین تقاضا را در بازار دارند و قیمت‌های ارشادی برای این محصولات است و اکنون در حال برنامه‌ریزی و ارزیابی هستیم تا قیمت‌های مصوب ارشادی برای گوشت داشته باشیم.

کریمی عنوان کرد: جلساتی با اتحادیه گوشت و مرغ، اصناف، سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه دامداران برگزار شده است تا آنالیز قیمت پیشنهادی گوشت قرمز در بخش‌های مختلف ارائه شود اما تاکنون به جمع‌بندی نهایی برای قیمت ارشادی جدید نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم یک قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در استان مصوب شود تا به عنوان مبنای تعزیراتی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن بتوانیم به بازار نظارت کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت گوشت در بازار براساس کیفیت آن تغییر می‌کند و به نوعی هرچه گوشت با کیفیت‌تر باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود اما اگر مبنای نظارتی برای این محصول وجود داشته باشد بهتر می‌توان شرایط بازار را رصد و برآن نظارت کرد.

کریمی عنوان کرد: قیمت گوشت قرمز در خوزستان به صورت میانگین در مقایسه با کل کشور متعادل‌تر است و از نظر وفور نیز در بازار شاهد هیچ کمبودی در این زمینه نیستیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار