آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 آبان 1401 | 09:15 ق.ظ
آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های خوزستان رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان خبر داد. موسی مدحجی، اظهار کرد: مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های خوزستان آغاز شده و در حال حاضر جمعیت خوبی از “پلیکان سفید” به سمت تالاب هورالعظیم آمده است. وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر از سه کریدور […]

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان خبر داد.

موسی مدحجی، اظهار کرد: مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های خوزستان آغاز شده و در حال حاضر جمعیت خوبی از “پلیکان سفید” به سمت تالاب هورالعظیم آمده است.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر از سه کریدور سیبری، اروپای شرقی و آفریقا وارد کشور می‌شوند و بر اساس درجه هوا به مناطق مختلف می‌روند، افزود: با توجه به خشکی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، جمعیتی که به سمت بخش عراقی می‌رفت امسال به سمت بخش ایرانی تالاب می‌آیند.

مدحجی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر تالاب‌های جنوب کشور مانند بختگان خشک هستند، قاعدتا مقصد پرندگان مهاجر بیشتر به سمت تالاب‌های خوزستان خواهد بود.

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آبگیری ۱۰ درصدی مخزن‌های ۴ و ۵ تالاب هورالعظیم، گفت: حیات تالاب و پرندگان کنار آبزی و آبزی به آب وابسته است و اگر آب در تالاب نباشد این پرندگان به سمت این تالاب‌ها نمی‌آیند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار