اختراع پودر شناساگر سموم کشاورزی به دست نوجوان خوزستانی

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 آبان 1401 | 09:44 ق.ظ
اختراع پودر شناساگر سموم کشاورزی به دست نوجوان خوزستانی نوجوان خوزستانی با اختراع پودر شناساگر سموم آفت کش کشاورزی موفق شد در جشنواره ISIF خوش بدرخشد.
 

پریا کدخدایی، نوجوان ۱۶ ساله اهوازی گفت: امسال در مسابقه‌های ISIF سال ۲۰۲۲ اندونزی شرکت کردم و موفق شدم مدال طلای این رقابت‌ها در رشته شیمی نانوتکنولوژی را کسب کنم.

وی از مسابقه‌های ISIF به عنوان المپیاد علوم و ثبت اختراع‌ها یاد کرد و افزود: با کمک استادم موفق شدم پودر شناساگر سموم کشاورزی را اختراع کنم و می‌تواند سموم آفت کش را با دقت اندازه گیری بالا تشخیص و در حوزه کشاورزی کاربرد دارد.

کدخدایی استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی را اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: اما آنچه اهمیت دارد خودداری از استفاده بیش از حد مجاز آن‌ها است، زیرا مصرف آن‌ها یکسری فرایند‌ها دارد و بی توجهی در استفاده از آن‌ها نه تنها نتیجه معکوس دارد، بلکه به ضرر ما و محصولات کشاورزی خواهد بود.

مخترع نوجوان اهوازی با بیان اینکه باید شناسایی شوند، اضافه کرد: این فرایند زمان بر و هزینه بر است و ممکن است در برخی مواقع به درستی انجام نشود، این درحالی است که پودر اختراع شده توانایی تسهیل و تسریع این فرایند را دارد.

وی گفت: اختراع این پودر شناساگر سموم کشاورزی باعث شد از دانشگاه اندونزی بورسیه شوم، ولی ترجیح می‌دهم در کشورم بمانم و به هموطنانم خدمت کنم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار