۱۳۱ پست برق خوزستان برای مقابله با اثرات مخرب گرد و غبار شستشو شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1401 | 12:02 ب.ظ
۱۳۱ پست برق خوزستان برای مقابله با اثرات مخرب گرد و غبار شستشو شد معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۱۳۱ پست انتقال و فوق توزیع برق استان شستشو و ۲ هزارو ۶۴ زنجیره مقره، برای جلوگیری از قطعی برق و آسیب شبکه هنگام بروز گرد و غبار، امسال تاکنون تعویض شده است.

سید مهرداد بلادی ‌موسوی بیان کرد: برای مقابله با گرد و غبار و اثرات مخرب و آسیب‌زایی که بر روی تجهیزات برق دارد شستشوی مداوم شبکه در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ پست انتقال و فوق توزیع با اولویت نقاط حساس و آلوده شستشو شده و برخی از این پست‌ها با توجه به تکرار وقوع گرد و غبار چند بار شستشو شدند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این مدت چهار هزارو ۸۶۶ زنجیره مقره شستشو شد ادامه داد: در مجموع ۶۰۵ دکل انتقال و فوق توزیع شبکه برق خوزستان شستشو شده است.

بلادی موسوی گفت:علاوه بر شستشوی مداوم تجهیزات، هم‌زمان تعویض زنجیره مقره خطوط از سرامیکی به سیلیکونی که از پایداری بیشتری در مقابل پدیده گرد و غبار و آلودگی‌ برخوردار هستند نیز در حال انجام است. 

وی بیان کرد: شستشوی تجهیزات، پوشش عایقی پست‌ها، تعویض زنجیره مقره و حرکت به سمت احداث پست‌های GIS اقداماتی است که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای نگهداری از شبکه در شرایط گرد و غباری این سال‌های خوزستان در پیش گرفته است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که گرد و غبار اثرات منفی و حادثه‌ساز بر روی تجهیزات نداشته باشد اما منکر این موضوع نیز نمی‌توان شد که تکرار گرد و غبار چندین ساله که در برخی از مواقع شدت آن نیز چندین برابر حد استاندارد است،تاثیر منفی خود را بر روی شبکه می‌گذارد و علاوه بر کاهش عمر تجهیزات، ممکن است ترکیب آن با رطوبت باعث خاموشی‌ موقت شبکه شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار