دی ماه امسال؛ کوله بار باران در خوزستان پر است

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401 | 09:09 ق.ظ
دی ماه امسال؛ کوله بار باران در خوزستان پر است کارشناس هواشناسی کشاورزی خوزستان: وضعیت بارندگی‌ها در دی ماه امسال بیش از حد نرمال پیش بینی می‌شود.

آقای مکوندی گفت: باتوجه به بارش‌های موثری که در هفته اخیر در نقاط مختلف خوزستان شاهد بودیم و تاثیر زیادی بر کشت محصولات کشاورزی گذاشته است، به کشاورزان توصیه می‌کنیم کشت پاییزه را در اسرع وقت انجام دهند.

وی افزود: تغییرات آب و هوایی در حال رخ دادن و دمای هوا برای کشت محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو است.

مکوندی می‌گوید: پیش بینی‌های فصلی نشان می‌دهند که بارندگی‌ها تا اسفندماه امسال مناسب و در حد نرمال هستند و وضعیت خشکسالی جدی نخواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در آذرماه میزان بارندگی‌ها خوب است، ادامه داد: دی ماه بارندگی‌ها بیش از حد نرمال خواهند بود، ضمن اینکه بهمن ماه نیز میزان بارندگی‌ها نرمال پیش بینی می‌شوند.

این مقام مسئول میزان بارندگی‌ها در اسفندماه را اندکی کمتر از حد نرمال اعلام و اضافه کرد: نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهند که سال زراعی خوبی در پیش داریم، بنابراین کشاورزان باید هرچه سریع‌تر نسبت به کشت محصولات پاییزه اقدام کنند تا فرصت را از دست ندهند و مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

به گفته مکوندی؛ وضعیت هوای استان در روز‌های آینده صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود و در برخی نقاط شاهد غبار محلی خواهیم بود، ضمن اینکه صبح‌ها مه رقیق رخ می‌دهد و تا ۵ روز بعد بارندگی در استان اتفاق نخواهد افتاد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار