شهردار اهواز در جلسه شورای فرهنگی شهرداری: همه سلایق را در موضوعات فرهنگی در نظر بگیریم

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401 | 08:44 ق.ظ
شهردار اهواز در جلسه شورای فرهنگی شهرداری: همه سلایق را در موضوعات فرهنگی در نظر بگیریم جلسه شورای فرهنگی شهرداری اهواز به ریاست رضا امینی شهردار و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار با دستور جلسه تدوین آیین نامه شورای فرهنگی و ابلاغ شورای فرهنگی به مناطق و سازمان ها برگزار شد . شهردار اهواز در این نشست گفت: ما به عنوان جریان انقلابی و دوستدار نظام باید […]

جلسه شورای فرهنگی شهرداری اهواز به ریاست رضا امینی شهردار و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار با دستور جلسه تدوین آیین نامه شورای فرهنگی و ابلاغ شورای فرهنگی به مناطق و سازمان ها برگزار شد .

شهردار اهواز در این نشست گفت: ما به عنوان جریان انقلابی و دوستدار نظام باید چند برابر تلاش کنیم تا کاستی های ایجاد شده را بر طرف نماییم .

رضا امینی ادامه داد: فرهنگ بر اساس تعاریف علمی از دو بخش ‘فرّ’ به معنی، بالا، جلو، پیش و ‘هنگ’ به معنى کشیدن، سنگینى و وقار، تشکیل شده است .

وی افزود : فرهنگ دو و سه ویژگی ذاتی دارد اول آنکه خاص و عام بودن است و ویژگی بعدی آن ثابت و متغیر بودن آن است .

امینی ادامه داد: غنای فرهنگی اهواز به دلیل آداب و رسوم و تاریخ آن، بیش از نقاط دیگر قابل لمس است و یکی از آن موضوعات دفاع مقدس است که با عطر شهدا مزین گردیده است .

وی بیان کرد: شهرداری از نوع خدماتی که ارائه می دهد در این بخش خیلی می تواند موثر باشد، البته صرف فعالیت های فرهنگی ما نباید در قالب مذهبی باشد و باید همه سلایق را در نظر گرفت .

شهردار اهواز عنوان کرد: اگر می خواهیم مردم در حوزه وظایف شهروندی همراهی بیشتری با ما
داشته باشند باید زیرساخت لازم را داشته باشیم و یا ایجاد نماییم. همچنین لازم است شرایط مناسبی را محیا کنیم و از طریق این فضا ها با مردم ارتباط برقرار کنیم .

امینی گفت: هنر ما باید این باشد که ریل گذاری مناسبی را انجام بدهیم تا فرهنگ دینی مردم را تقویت نماییم.

وی بیان کرد : همجواری کانون های فرهنگی در کنار مساجد می تواند در این موضوع موثر باشد و با توجه به ابزارهایی که داریم قطعا می توانیم تاثیر گذار باشیم .

شهردار اهواز ادامه داد : امیدوارم شهرداری در آینده بتواند یک دستگاه اجرایی موثر در موضوع فرهنگی باشد و به عنوان الگویی برای سایر دستگاه ها قرار بگیرد.

امینی افزود: ما باید انرژی خود را در دوبخش محتوایی و فیزیکی قرار بدهیم و با توجه به فضایی که در اختیار شهرداری است بتوانیم از این فضاها برای موضوعات فرهنگی استفاده نماییم .

زارع زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: مدیران شهرداری باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و اگر رویکرد فرهنگی نباشد تمام کارهای عمرانی آن تحت شعاع قرار می‌گیرد.

وی گفت : ما مسئله فرهنگ را باید چند بعدی ببینیم و باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های هنرمندان متعهدی که داریم از این موضوع بهره ببریم . همچنین از حوزه های مختلف فرهنگ و هنر استفاده نماییم.

زارع زاده بیان کرد : شورای فرهنگی مکان مناسبی برای ریل گذاری است و باید از کلیشه ها فاصله بگیریم .

سراج دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست گفت: انقلاب ما یک الگو دارد و من فکر می کنم ما باید الگوی خودمان را حاج قاسم قرار بدهیم . در این مکتب هم جذب و هم کارهای عمومی و خط قرمز ها قرار گرفته است و می‌تواند در توسعه فرهنگی الگوی خوبی باشد .

امیر آهن جان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز نیز بیان داشت: یکی از کارهایی که در زمان شورای چهارم با حضور اساتید دانشگاهی صورت گرفت انجام مطالعات از ۱۲۴ محله اهواز بود که می توان با به روز سازی آن، معضلات فرهنگی مناطق را بررسی کرد.

وی گفت : زمین های بازی، خانه های بازی، شهرداران مدارس و غیره از جمله کارهایی بود که در گذشته انجام شده و می توان بهره وری خوبی در حوزه ی فرهنگی از آن برد.

آهن جان اظهار داشت: طرح خانه های بازی برای اولین بار از اهواز آغاز شد و در سطح کشور گسترده گردید .

حجت‌الاسلام رعیتی نیز در این نشست گفت: یکی از برنامه های این جلسه هماهنگی بین دستگاه های حاضر در شهرداری است .

معاون فرهنگی شهرداری اهواز بیان کرد : همگرایی و همراهی مجموعه درون شورا و شهرداری با مجموعه های بیرون شهرداری بسیار مهم است چراکه وظایف و عملکرد ها در این حوزه بسیار گسترده و برابر چند وزارت خانه می‌باشد

در پایان حاتمی رئیس سازمان بسیج شهرداری اهواز نیز در این جلسه از برنامه های فرهنگی پیش رو و در دست اقدام سازمان بسیج نام برد و پیشنهاد داد نماینده ای از بانوان نیز در جلسات شورای فرهنگی شهرداری اهواز حضور داشته باشند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار