پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401 | 09:35 ق.ظ
پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستان رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان خسارت پرداخت شده به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی پارسال را یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

محمد آلاله به پرداخت یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت خشکسالی و بحران آبی به کشاورزان خوزستان مربوط به سال زراعی قبل اشاره کرد و گفت: بیشترین خسارت به حساب کشاورزان دیم کار گندم و دامداران واریز شده است.

وی با اشاره به ثبت ۲ هزار میلیارد ریال غرامت تایید شده ناشی از خشکسالی سال زراعی قبل در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، افزود: باقیمانده خسارت حدود ۸۸۰ میلیارد ریال است و به زودی به حساب کشاورزان و دامداران واریز می‌شود.

به گفته آلاله؛ بخشی از خسارت وارده به کشاورزان و دامداران که محصول و دام خود را بیمه کرده‌اند، وارد سامانه خواهد شد تا در مراحل بعدی پس از تایید به تولیدکنندگان خسارت دیده خوزستان پرداخت شود.

لزوم بیمه محصولات کشاورزی و دام‌ها

رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی کنونی حدود ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت پاییزه و زمستانه می‌رود، ادامه داد: کار بیمه گری زمین‌های کشاورزی و دام‌هاآغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت پاییزه در خوزستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: از عموم کشاورزان و دامداران استان خواهشمندیم نسبت به بیمه محصول و دام خود در برابر خشکسالی، کم آبی و دیگر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.

آلاله می‌گوید: دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ۵۵ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی و دام را پرداخت می‌‎کند.

استان خوزستان با تولید حدود ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده دامی و لبنی و عسل به تنهایی ۱۴ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید کرده و از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار