نخستین تعمیرات کامل کمپرسور هوای نیومن ایسر در نفت و گاز مارون انجام شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 آذر 1401 | 08:33 ق.ظ
نخستین تعمیرات کامل کمپرسور هوای نیومن ایسر در نفت و گاز مارون انجام شد رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی دو دستگاه کمپرسور هوای نیومن ایسر(NEUMAN & ESSER) مستقر در ایستگاه تقویت فشار گاز بنگستان مارون ۳  با هدف پایداری تولید و خوداتکایی در حوزه نگهداری و تعمیرات(نت) خبر داد. منوچهر حیدری نیا ضمن ابراز خرسندی از عملکرد […]

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی دو دستگاه کمپرسور هوای نیومن ایسر(NEUMAN & ESSER) مستقر در ایستگاه تقویت فشار گاز بنگستان مارون ۳  با هدف پایداری تولید و خوداتکایی در حوزه نگهداری و تعمیرات(نت) خبر داد.

منوچهر حیدری نیا ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کارگروه نت شرکت در کسب دانش فنی و تعامل با سازندگان داخلی، به اهمیت کمپرسورهای مذکور اشاره کرد و گفت: فرآیند انتقال گاز ترش از واحدهای بهره برداری توام با فشارافزایی ( گازهای مراحل مختلف ) و حذف آب ( نم زدایی )  آن از طریق ایستگاه های تقویت فشار گاز بنگستان ( آماک )  و جابجایی این گاز  ترش به منظور فرآیند شیرین سازی در تاسیسات پالایشگاهی (GTP) شرکت های تابعه، مستلزم وجود هوای فشرده برای راهبری سیستم های ابزار دقیق  این ایستگاه ها بوده که توسط این تیپ کمپرسورهای هوا  تامین می شود.

وی افزود: یکی از این کمپرسورها با ظرفیت(دبی) ۸۰۰ مترمکعب بر ساعت  و خروجی ۱۳۰ پوند بر اینچ مربع پس از ۲۰ سال برای نخستین بار توسط متخصصان اداره نگهداری و تعمیرات با استفاده از قطعاتی که توسط سازندگان بومی ساخته شد، در مدت ۵ روز   تعمیر و  دستگاه دوم نیز  در حال آماده  سازی  می باشد که بزودی راه اندازی خواهد شد؛  این مهم   تتنها با صرف  مبلغ  ۲ میلیارد ریال برای  تعمیرات اساسی هر دو دستگاه  هزینه در بر داشته است.

حیدری نیا یادآور شد که سود و صرفه اقتصادی منتج از عدم برون سپاری تعمیرات و خرید قطعات از منابع خارجی برای این پروژه  ۴۲ میلیارد ریال بوده است.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان اعلام کرد که آمادگی کامل برای به اشتراک گذاری دانش فنی و تجربه به دست آمده از این پروژه با شرکت های  تابعه ای که از این نوع کمپرسور استفاده می کنند، وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار