هدفگذاری بازگشت به تولید ۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 آذر 1401 | 10:53 ق.ظ
هدفگذاری بازگشت به تولید ۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برای امسال هدفگذاری شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وزیر صمت یکی از سیاست‌های دولت را احیای واحد‌های صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برای امسال هدفگذاری شده است.

 

علی رسولیان چهارشنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی باغملک با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۶۰ واحد تولیدی راکد در سطح کشور به چرخه تولید برگشته است افزود: رویکرد وزارت صمت ایجاد توازن صنعتی در کشور است تا در مناطق مختلف کشور پروژه‌های صنعتی توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرک‌های صنعتی کشور با مشکل زیر ساخت مواجه هستند ادامه داد: امسال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت در شهرک‌های صنعتی پیش بینی شده تا در این زمینه اقدامات موثری در شهرک‌های صنعتی صورت گیرد.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به سفر خود به استان خوزستان و شهرستان ایذه با بیان اینکه چهار واحد تولیدی راکد در شهرستان ایذه به چرخه تولید بازگشته است گفت: برای بازگشت به تولید ۲ واحد دیگر نیز اقدام لازم در حال انجام است، هدف این است که همه واحد‌های تولیدی که ظرفیت تولید دارند و راکد هستند را به چرخه تولید برگردانیم.

رسولیان به بازدید خود از شهرک‌ها و نواحی صنعتی باغملک و ایذه اشاره کرد و گفت: در بازدید از نواحی و شهرک‌های صنعتی باغملک واحد‌هایی که در زمینه تولید پلاستیک و لوله فعالیت دارند مسایل و مشکلات آن‌ها بررسی شد.

وی گفت: در این مناطق افراد فعال و پر تلاش فعالیت دارند، برخی واحد‌های تولیدی با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تلاش خواهیم کرد که از محل تبصره ۱۸ و یا سایر منابع اعتبار مورد نیاز این واحد‌ها را تامین کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان باغملک مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد با همکاری مسئولان شهرستان این ناحیه صنعتی در منطقه ایجاد شود تا شرایط برای کسب و کار‌های کوچک در این منطقه فراهم شود.

رسولیان اظهار داشت: شهرستان باغملک هر چند در بخش صنعت پیشرفت قابل توجهی نداشته، اما این شهرستان ظرفیت‌هایی دارد با بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان فعالیت‌های صنعتی را در این منطقه توسعه داد.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سفر معاون وزیر صمت وضعیت فعالیت صنایع و وضعیت بیکاری و نبود اشتغال به ویژه در حوزه صنعت در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

عبداله ایزدپناه ادامه داد: با وجود اینکه ظرفیت بسیار خوبی در منطقه وجود دارد، اما در شهرک صنعتی باغملک و ایذه تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی به دلیل نداشتن سرمایه تعطیل هستند.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ بیکاری شهرستان باغملک بی سابقه است و جوانان تحصیل کرده زیادی در این شهرستان بیکار هستند به همین منظور اگر سرمایه گذاری بیشتری در نواحی صنعتی این منطقه صورت گیرد می‌توان برای اشتغال جوانان کار‌های موثری انجام داد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور بازدید از وضعیت فعالیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های ایذه و باغملک به استان خوزستان سفر کرد.

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار