تولید یک میلیون تن آبزیان در افق ۱۰ ساله شیلات خوزستان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 3 آذر 1401 | 10:39 ق.ظ
تولید یک میلیون تن آبزیان در افق ۱۰ ساله شیلات خوزستان مدیر کل شیلات خوزستان: تولید یک میلیون تن آبزیان در افق ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

فتح الله ابوعلی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته در رابطه با پایین بودن سطح تولیدات شیلاتی در استان‌های ساحلی نسبت به استان‌های داخلی کشور و لزوم توسعه فعالیت‌های شیلاتی در سواحل گفت: برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم عمدتا بر روی رشد تولیدات در استان‌های ساحلی تدوین شده است.

وی با اشاره به چشم انداز توسعه شیلات خوزستان، افزود: تولید ۳۰۰ هزار تن آبزیان طی ۴ سال و یک میلیون تن آبزیان در افق ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

ابوعلی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در کشور و از سویی دیگر نبود امکان توسعه فعالیت‌های صید و صیادی به دلیل محدودیت ذخایر آبزیان در صیدگاه‌ها بهره مندی بیشتر از دریا و سواحل یکی از راهکار‌های اساسی توسعه فعالیت‌های شیلاتی در استان خواهد بود.

این مقام مسئول می‌گوید: باوجود این مسائل و براساس ظرفیت‌های فعلی، استان خوزستان در میان استان‌های ساحلی و غیرساحلی در حوزه آبزی پروری جایگاه اول و دوم را داشته است.

مدیر کل شیلات خوزستان اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری شیلاتی زیادی در سواحل خوزستان شناسایی شده و در حال هدایت سرمایه گذاران به این بخش هستیم که فراخوان پرورش ماهی در قفس در دریا و خوریات اعلام عمومی شده است.

وی افزود: طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در شهرستان هندیجان در آینده نزدیک به فراخوان گذاشته می‌شود و عملیات اجرایی طرح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتاری پرورش ماهی از آب‌های نامتعارف شهرستان خرمشهر به زودی آغاز می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار