نایب رئیس شورای شهر:

با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، اهواز مدینه فاضله نمی‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 5 آذر 1401 | 08:38 ق.ظ
با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، اهواز مدینه فاضله نمی‌شود  نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به برخی پروژه‌های در حال اجرا از محل عوارض آلایندگی، گفت: اکنون فضایی ایجاد شده که تصور می‌شود با یک هزار میلیارد تومان اعتبار آلایندی می‌توان اهواز را به مدینه فاضله تبدیل کرد در حالی که ایجاد چنین فضاهایی خدمت به مردم نیست بلکه باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کرد.

حجت‌الله زارع‌زاده، با اشاره به اختصاص بخشی از عوارض آلایندگی صنایع به اهواز اظهار کرد: یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به اهواز اختصاص یافته اما معتقد هستیم حق اهواز بیش از این رقم بوده است.

وی افزود: با توجه به دریافت این اعتبار، شهردار اهواز ۴۰ پرژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شورای شهر اهواز پیشنهاد داد و در نهایت پس از بررسی کارشناسی و جمع‌بندی اعضای شورا در فاز اول، ۱۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: با توجه به تامین اعتبارات مورد نیاز، برنامه‌ریزی شده پروژه‌هایی که از محل عوارض آلایندگی تامین اعتبار شده‌اند حداکثر در مدت یک سال اجرا شوند و به ترتیب مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

زارع‌زاده با بیان اینکه کل اعتبار حاصل از عوارض آلایندگی در حوزه عمرانی، زیست محیطی و ترافیکی هزینه می‌شود، عنوان کرد: پروژه مسیر خیابان شهید علاف از جمله پروژه‌های مهمی است که پل نهم را به منطقه فاز چهار کوروش متصل می‌کند؛ این پروژه در کاهش ترافیک بسیار تاثیر دارد و با بهره‌برداری از آن دیگر نیاز نیست افرادی که می‌خواهند از کوروش، زیتون کارمندی، ملی راه و زرگان به غرب اهواز بروند، از مسیر فلکه نخل و پل سوم وارد کیانپارس شوند. با توجه به اقدامات انجام شده، این پروژه حداکثر تا حدود سه هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران نیز تا دی‌ماه و پروژه ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی اختصاص داده شده است، افزود: یکی از مشکلات فضای سبز شهر، دسترسی نداشتن به آب خام است که این مساله موجب شده بخش قابل توجهی از فضای سبز با تانکر آبرسانی شود و این روش برای بهبود کیفی فضای سبز مناسب نیست بنابراین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه توسعه شبکه آب خام برای آبیاری و احیای فضای سبز اختصاص داده شده است.

زارع‌زاده با اشاره به کمبود شدید در ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر اهواز تصریح کرد: علاوه بر کمبود شدید در ناوگان حمل و نقل عمومی، حدود ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز نیز فرسوده است.

وی بیان کرد: به منظور جبران بخشی از این کمبودها، حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که کارخانه‌های تولیدکننده به تدریج این اتوبوس‌ها را تحویل خواهند داد. تاکنون  هشت دستگاه اتوبوس تحویل سازمان اتوبوسرانی شده و به زودی ۲۹ اتوبوس دیگر نیز تحویل داده خواهد شد بنابراین در مجموع ۳۷ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل اهواز می‌شود. 

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به فرسوده بودن ون‌های حمل و نقل عمومی شهر، گفت: فرآیند خرید ۵۰ دستگاه ون برای جابه‌جایی مسافر در حال پیگیری و انجام است. با توجه به قیمت بالای تاکسی نیز پیگیری‌ها برای ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی به منظور تامین تاکسی در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه خوبی در زمینه خرید با اخذ تسهیلات مناسب برای تاکسی‌داران حاصل شود.

وی عنوان کرد: مطالعات خط بی آر تی نیز با جدیت در حال انجام است و تعدادی از اتوبوس‌های خریداری شده به این خط اختصاص داده خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا، افزود: یک هزار میلیارد تومان اعتبار زیادی برای اجرای پروژه‌های اهواز نیست زیرا تنها تکمیل تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران و ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که مقرر شده این دو پروژه امسال به بهره‌بردای برسند.

زارع‌زاده بیان کرد: اکنون فضایی ایجاد شده که تصور می‌شود با یک هزار میلیارد تومان اعتبار آلایندی می‌توان اهواز را به مدینه فاضله تبدیل کرد در حالی که ایجاد چنین فضاهایی خدمت به مردم نیست بلکه باید واقع‌بینانه به موضوعات  نگاه کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد منابع درآمدی جدید گفت: سعی خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع مالی استفاده کنیم و دیگر پروژه‌های تعریف شده اهواز بر اساس اولویت‌ها و منابع درآمدی شهرداری اهواز اجرایی خواهند شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار