سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امام

تاریخ انتشار: شنبه 5 آذر 1401 | 09:39 ق.ظ
سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امام مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری این شرکت برای جمع آوری گاز‌های همراه نفت خبر داد.

سپهدار انصاری‌نیک گفت : پتروشیمی بندرامام که حدود نیم قرن پیش تأسیس شد، فلسفه مسئولیت اجتماعی دارد و در واقع این شرکت احداث شد تا گاز‌های همراه با استحصال نفت که در مشعل می‌سوخت و گرما و دی‌اکسید کربن تولید می‌کرد، جمع‌آوری شوند و به محصولات با ارزشی برای بهبود زندگی اجتماعی تبدیل شوند.

 

انصاری‌نیک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی و زیست محیطی را نیز از سیاست‌های پتروشیمی بندرامام معرفی و تصریح کرد: پتروشیمی بندرامام در ایجاد و تأسیس پالایشگاه یادآوران خلیج فارس که با هدف جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت و جلوگیری از سوختن آن‌ها احداث شده است، در طی پنج سال گذشته حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده تا گاز‌های ارسالی به مشعل به محصولات با ارزش تبدیل شود.

وی به پروژه‌های این شرکت در حوزه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: دیگر پروژه‌ای که پتروشیمی بندرامام با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیارد تومان به آن پرداخته، کاهش خروجی‌های شرکت به محیط پیرامون بوده و احداث تصفیه‌خانه مرکزی که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید در همین زمینه بوده و با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، ۲۸ هزار مترمکعب از دریافتی آب رودخانه کارون کاهش می‌یابد و پساب صنعتی نیز به آب صنعتی و قابل شرب تبدیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، کاشت ۸ میلیون اصله نهال و ایجاد جنگل‌های حرا، استمرار جنگل‌کاری در مساحت ۵۰۰ هکتار، پروژه تصفیه‌خانه ماهشهر و جمع‌آوری و ارسال فاضلاب این شهر به شرکت پتروشیمی بندرامام که با همکاری آبفای خوزستان درحال انجام است از دیگر اقدام‌های شرکت پتروشیمی بندرامام است.

انصاری‌نیک به تعطیلی داوطلبانه واحد کلرآلکالی که از فناوری قدیمی بهره می‌برد، اشاره کرد و افزود: کار پر هزینه‌ای که در سال‌های گذشته به‌منظور صیانت از محیط زیست صورت گرفت، خارج کردن یکی از پرسودترین واحد‌های تولیدی مجتمع از مدار تولید بود تا بتوانیم پس از به‌روزرسانی فناوری، واحد را مجدد به‌صورت سازگار با محیط زیست به مدار تولید بازگردانیم و در این مسیر از سود شرکت صرف‌نظر کردیم تا به محیط پیرامونی آسیب وارد نشود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و کاهش تولید کربن را سیاست شرکت پتروشیمی بندرامام اعلام و تأکید کرد: فناوری‌های سازگارتر با محیط زیست را در اولویت و دستور کار داریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار