پل‌های نیشکر؛ شریان ارتباطی مناطق همجوار/تابلو «پل نیشکر» نصب شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 آذر 1401 | 08:54 ق.ظ
پل‌های نیشکر؛ شریان ارتباطی مناطق همجوار/تابلو «پل نیشکر» نصب شد پل نیشکر، تنها پل ساخته شده از سوی شرکت توسعه نیشکر نیست و این صنعت در سال‌های گذشته، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی چندین پل روگذر و رودخانه‌ای احداث کرده است.

تابلو پل روگذر مسیر جاده اهواز به آبادان با نام «پل نیشکر» از سوی کشت و صنعت حکیم فارابی نصب شد.

این پل، یکی از چند پل ساختِ صنعت نیشکر است که به منظور سهولت تردد بین دو طرح نیشکری و ارتباط روستاهای همجوار ساخته شده است.

پل نیشکر، تنها پل ساخته شده از سوی شرکت توسعه نیشکر نیست و این صنعت در سال‌های گذشته، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی چندین پل روگذر و رودخانه‌ای احداث کرده است.

پلی که جایگزین «دوبه» شد

یکی از این پل‌ها بر روی رودخانه دز از سوی مهندسین نیشکری احداث شده و موجب کوتاه شدن مسیر بین شهری اهواز، شوشتر و همچنین ارتباط راحت‌تر بین کشت و صنعت‌های امام و دهخدا شد.

این پل، در سی و سه کیلومتری شمال غرب اهواز واقع شده و رودخانه دز را در نزدیکی روستای ابوطیور قطع می‌کند. پل دومنظوره دز، هم راه‌ ارتباطی واحدهای نیشکری را کوتاه نمود و هم و رفت و آمد محلی بین روستاهای ابوطیور، چم الحمید، چویس، ابوعظام، فارسیه، شعیب نبی و … را تسهیل کرد.

تا پیش از احداث این پل، عبور و مرور از رودی رودخانه دز توسط شناورهای محلی موسوم به «دوبه» انجام می‌شد که با رفع محدودیت‌های عبور و مرور مردم منطقه انگیزه بیشتری جهت توسعه امور کشاورزی، انتقال محصولاتشان به مراکز فروش و جذب تسهیلات خواهند داشت.

تنها پل ارتباطی شرق و غرب رودخانه کارون

پل «شیرین شهر» از دیگر پل‌های صنعت نیشکر است. شیرین شهر، تنها پل ارتباطی بین شرق و غرب رودخانه کارون به همراه ارتباط همزمان جاده ای و ریلی در کیلومتر ۴۰ جاده اهواز – خرمشهر است و با ساخت این پل، راه دسترسی چندین روستا باز شد و خیال اهالی مناطقی مثل کاظمیه، تله اسود، قجریه بیت واوی و … را برای تردد، آسوده کرد.

پلی با قابلیت عبور دوچرخه

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علاوه بر احداث این پل‌ها،پلی با نمای زیبا در محدوده بلوار گلستان اهواز ساخته است. ایجاد شرایطی برای عبور دوچرخه‌سوارها از روی پل و دسترسی به آسانسور برای معلولین و افراد مسن، از ویژگی‌های این پل زیباست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار