تکمیل ۱۸ طرح عمرانی شهرداری اهواز از محل بودجه عوارض آلایندگی

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 آذر 1401 | 12:03 ب.ظ
تکمیل ۱۸ طرح عمرانی شهرداری اهواز از محل بودجه عوارض آلایندگی نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به تخصیص حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز گفت: ۱۸ طرح عمرانی، خدماتی، زیرساختی و محیط زیستی برای هزینه کرد این بودجه تعیین شده است که این طرح ها باید بر اساس زمان تعیین شده به بهره برداری رسد.

حجت اله زارع زاده روز دوشنبه در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با اشاره به طرح های در دست اقدام این شهرداری از محل عوارض آلایندگی افزود: از شهردار و یا معاونان شهرداری انتظار است که به صورت ماهیانه با حضور در صحن علنی شورا، مردم را در جریان پیشرفت این طرح ها قرار دهند.

وی گفت: در مصوبه شورا بازه زمانی مشخص برای اجرا و بهره برداری از این ۱۸ طرح تعیین و به شهرداری ابلاغ شده است که الزام شهرداری در رعایت این سقف زمانی در بهره برداری از این طرح ها ضروری است.

زارع زاده افزود: رعایت اولویت ها با توجه به مصالح شهر و شهرداری، نظارت دقیق و مسوولانه بر اجرای کار توسط عوامل مربوطه در تمام مراحل از طراحی تا اجرا و همچنین نظارت دقیق و پرهیز از هرگونه اهمال در این حوزه ها در اجرای این طرح ها مورد تاکید است.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: نقش هماهنگی حوزه های مرتبط در اجرای این طرح ها از جمله واحدهای طراحی، فنی و امور حقوقی در سرعت بخشی در اجرای این طرح ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: چنانچه هر کدام از این طرح ها در مراحل اولیه با مشکلاتی در اجرا روبه رو شوند ضروی است با هماهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز تصمیم لازم برای گره گشایی از طرح ها به منظور بهره برداری در زمان مقرر گرفته شود.

وی در ادامه با تبریک پیروزی، غرورآفرین و دشمن شکن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی بر تیم ولز به مردم و رهبر معظم انقلاب افزود: تاثیر این برد آن قدر زیاد بود که رهبر معظم انقلاب ورزشکاران کشورمان را مورد تفقد خود قرار دادند.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: از همه هم وطنان و هم استانی ها دعوت می کنم با حمایت گسترده از تیم ملی ضمن تقویت روحیه ورزشکاران، مکر و کید دشمنان را که با فرصت طلبی از حوادث اخیر، تیم ملی کشورمان را نشانه گرفته و با اعمال انواع فشارها سعی در تضعیف آنها را دارند این مکر آنها را تبدیل به یاس و ناامیدی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دیدار آتی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آمریکا که در سه شنبه هفته جاری برگزار می شود شاهد پیروزی تیم ملی کشورمان باشیم.

سهم اختصاص یافته به شهرداری اهواز از محل عوارض آلایندگی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که بر اساس اعلام رییس شورای اسلامی شهر اهواز قرار است تمام این مبلغ صرف تکمیل طرح های عمرانی در این شهر شود.

 

سامانه ۱۳۷ شهرداری تقویت شود

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز یکی از ابزارهای حکمرانی درست را پاسخگویی مسوولان دانست و گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری اهواز و امکانات این سامانه به منظور پاسخگویی در مقابل مطالبات مردم باید توسعه یابد.

سید محمد علی پورموسوی، با اشاره به خرید حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اهواز در ماه های اخیر افزود: تحویل سریع این اتوبوس ها به کلانشهر اهواز به منظور بهره گیری از آنها در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز گفت: شورای اسلامی شهراهواز با تعریف طرح هایی محل هزینه کرد این بودجه را تعیین کرده است که با توجه به الزام شهرداری برای بهره بردای از این طرح ها تا پایان امسال، نظارت دقیق در این زمینه مورد تاکید است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در ادامه با بیان اینکه بسیج مجاهدت بی انتهاست افزود: بسیج و گفتمان بسیجی در پیروزی انقلاب اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس، مقابل همه هجمه ها تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) گره گشا و راهگشاست.

پورموسوی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز با عبور از تمام توطئه ها و فتنه های دشمن، در بسیاری از مولفه های صنعتی و علمی به کشوری پیشرو در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به مرجعیت علمی در منطقه تبدیل شده است گفت: جمهوری اسلامی امروز در اوج قدرت خود قرار دارد و با گسترش عمق استراتژیک خود در منطقه با بی اثر کردن تحریم ها در حال پیشروی است و این دستاوردها موجب خشم دشمنان و دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی شده است.

وی با تاکید بر ضروت بصیرت افزایی و دشمن شناسی افزود: آمریکا که حاصل جمع همه پلیدی های غرب است در حوادث اخیر کشور تمام ظرفیت رسانه ای، میدانی و سیاسی خود را به میدان آورد ولی این بار هم با حضور گسترده مردم در صحنه این توطئه نیز به شکست کشیده شد.

وی با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ولز در جام جهانی ادامه داد: این پیروزی مانند چراغی درخشان تمام این پلیدی ها را به شکست کشاند و دل ملت ایران را شاد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار