فعال شدن بازارچه‌های مرزی برای افزایش صادرات در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 آذر 1401 | 08:25 ق.ظ
فعال شدن بازارچه‌های مرزی برای افزایش صادرات در خوزستان مدیرکل صمت خوزستان گفت: بازارچه‌های مرزی به منظور افزایش صادرات در خوزستان فعال می‌شوند.
 

حمیدرضا فلاح، در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی تولیدی در دزفول، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵.۲ میلیارد دلار صادرات از خوزستان انجام شده و همچنین پنج میلیارد دلار واردات کالا به خوزستان صورت گرفته که بیشترین صادرات مربوط به محصولات فولادی، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی به کشور‌های عراق، عمان، امارات و حاشیه خلیج فارس بوده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان، با بیان اینکه صادرات امسال استان نسبت به پارسال حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: فعال شدن بازارچه‌های مرزی به منظور افزایش استفاده از ظرفیت صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص فعالیت واحد‌های صنعتی تصریح کرد: حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بهره‌بردار در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲۴ درصد معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنعتی راکد هستند.

فلاح، با بیان اینکه راه‌اندازی واحد‌های صنعتی و معادن راکد خوزستان از اهداف اصلی اداره کل صمت خوزستان است، اضافه کرد: تخصیص اعتبارات فنی- اعتباری یارانه دار جهت راه اندازی مجدد این واحد‌ها و تشکیل ستاد تسهیل و کمیته‌های عارضه یابی به منظور حل مشکل واحد‌های صنعتی راکد در برنامه‌های کوتاه مدت اداره صمت در این خصوص است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود طبق هدف گذاری انجام شده امسال حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد صنعتی امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان یاد آور شد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۱۷ واحد مربوط به حوزه دزفول است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار