تشکیل ۷۲۱ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 آذر 1401 | 11:47 ق.ظ
تشکیل ۷۲۱ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی خوزستان فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان گفت: در سال جاری ۷۲۱ فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، زغال، چرای غیرمجاز، تخریب و تصرف عرصه‌ها تشکیل و این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است. عزیز قلاوند اظهار کرد: کل عرصه‌های منابع طبیعی استان ۶.۴ میلیون هکتار است که از این میزان ۴.۹ میلیون […]

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان گفت: در سال جاری ۷۲۱ فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، زغال، چرای غیرمجاز، تخریب و تصرف عرصه‌ها تشکیل و این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است.

عزیز قلاوند اظهار کرد: کل عرصه‌های منابع طبیعی استان ۶.۴ میلیون هکتار است که از این میزان ۴.۹ میلیون هکتار آن اراضی ملی است. از این میزان نیز یک میلیون هکتار آن جنگل،۲ و نیم میلیون هکتار مرتع و ۱.۴ میلیون هکتار بیابان است.

وی در خصوص کشفیات تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی استان توسط یگان حفاظت این اداره کل افزود: در سال جاری ۷۲۱ فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، زغال، چرای غیرمجاز، تخریب و تصرف عرصه‌ها تشکیل و این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۳ فقره پرونده در زمینه چوب، زغال و گیاهان دارویی بوده است.

قلاوند ادامه داد: در مجموع ۴۵ درصد این کشفیات مربوط به تخریب و تصرف، ۱۳ درصد چرای غیرمجاز، ۷ درصد کوره زغال، ۱۳ درصد حذف کردن و بوته‌کنی و ۲۱ درصد مربوط به سایر موارد است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه کشفیات منابع طبیعی استان نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال جاری آتش‌سوزی منابع طبیعی استان از لحاظ تعداد ۶۸ درصد و از لحاظ سطح ۸۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار