پالایشگاه آبادان در تولید نیتروژن به خودکفایی رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 آذر 1401 | 12:02 ب.ظ
پالایشگاه آبادان در تولید نیتروژن به خودکفایی رسید مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت:با راه اندازی واحد ۷۵ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به دست متخصصان داخلی ، این پالایشگاه در زمینه تولید نیتروژن به خودکفایی رسید.

حکیم قیم چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: واحد تولید نیتروژن یکی از واحدهای جانبی طرح بزرگ توسعه و تثبیت ظرفیت شرکت پالایش نفت آبادان موسوم به فاز۲ می باشد که به همت و تلاش متخصصان و شرکت های ایرانی احداث و پس از طی کردن مراحل تست اولیه آبان ماه امسال عملیاتی شده و نیاز واحدهای مختلف پالایشگاه را مرتفع ساخت.

وی اظهار داشت: امکان فروش مازاد تولیدی این محصول استراتژیک در بازار بورس و رفع نیاز شرکت های همجوار در دستور کار مدیریت بازرگانی شرکت پالایش نفت آبادان قرار دارد.

اخیرا نیز واحد کمپرسور گازی جدید واحد ۱۰۰ پالایشگاه آبادان به دست متخصصان داخلی عملیاتی شده و در مدار تولید قرار گرفت.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه جهان با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار