شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 آذر 1401 | 11:20 ق.ظ
شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز در خوزستان خبر داد. محسن درفشان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی و تعیین تکلیف شد. وی با بیان اینکه هدف از شناسایی این انشعابات، بهینه‌سازی توزیع و […]

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز در خوزستان خبر داد.

محسن درفشان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی و تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه هدف از شناسایی این انشعابات، بهینه‌سازی توزیع و مصرف آب است، افزود: از ۱۲ هزار انشعاب شناسایی شده تاکنون ۸ هزار انشعاب تعیین تکلیف و با نصب کنتور تبدیل به انشعاب مجاز شده‌اند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان با اشاره به اینکه این میزان انشعاب شناسایی شده در حال تبدیل شدن به اشتراک مجاز و قانونی هستند، گفت: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش لحظه‌ای مشترکان با جدیت در حال انجام است.

درفشان عنوان کرد: گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمام شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب به شدت برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده از انشعابات غیرمجاز آب به صورت آشکار و پنهان یکی از پدیده‌هایی است که مشکلات متعددی را برای صنعت آب و فاضلاب کشور و به ویژه خوزستان ایجاد کرده است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان گفت: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار دهد.

درفشان با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تاسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است، عنوان کرد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و اینگونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

وی به افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می‌کنند، توصیه کرد: بهتر است دارندگان انشعابات غیرمجاز پیش از کشف انشعاب غیرمجاز توسط تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان در همه شهرهای خوزستان، با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی کردن انشعاب اقدام کنند تا مشمول هزینه‌های گزاف نشوند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۲ مرکز امداد و حوادث شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمام ساعات شبانه‌روز در اختیار شهروندان بوده و بدون وقفه خواسته‌های تماس گیرندگان را دریافت و منعکس می‌کند.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیر مجاز از آب با مرکز ارتباطات مردمی آبفا  (سامانه ۱۲۲) تماس گرفته تا در این زمینه اقدام لازم انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار