صنعت نیشکر میزبان اردوهای «راهیان پیشرفت» شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 آذر 1401 | 10:34 ق.ظ
صنعت نیشکر میزبان اردوهای «راهیان پیشرفت» شد اردوی راهیان پیشرفت برای آشنایی هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی صنایع و واحدهای تولیدی و نحوه فعالیت آن‌ها در سال تحصیلی جاری راه اندازی شده است.

در راستای اجرای طرح آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای کشور، دانش‌آموزان خوزستانی شنبه (۱۲ آذرماه) در قالب اردوی «راهیان پیشرفت»، از کشت و صنعت‌های نیشکر بازدید کردند.

در این بازدیدها، بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز خوزستانی ضمن آشنایی با واحدهای نیشکری دعبل خزاعی، حکیم فارابی، دهخدا، سلمان فارسی و امیرکبیر، به بازدید از بخش‌های مختلف پرداخته و با فرایند برداشت نیشکر و تولید شکر آشنا شدند.

اردوی راهیان پیشرفت برای آشنایی هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی صنایع و واحدهای تولیدی و نحوه فعالیت آن‌ها در سال تحصیلی جاری راه اندازی شده است.

گامی جدید در مسیر جهاد تبیین

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم افتتاحیه راهیان پیشرفت، بر استمرار این اردوها تاکید کرد و آن را گامی جدید در مسیر جهاد تبیین دانست که به صورتی ملموس، دانش‌آموزان با دستاوردهای بومی صنعت نیشکر در حوزه‌های تولید، اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی و …آشنا می‌شوند.

دکتر عبدعلی ناصری به ظرفیت‌های صنعت نیشکر اشاره کرد و افزود: صنعت نیشکر به دلیل برخورداری از ظرفیت کم‌نظیر گردشگری و همچنین فعالیت‌های علمی و تولیدی، مقصدی مهم برای دانش‌آموزان است تا در کنار تفریح و گردشگری، به آموزش موضوعات مربوطه پرداخته و بسیاری از فعالیت‌ها را از نزدیک ببیند. 

وی به نقش اردوهای راهیان پیشرفت در امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: ارتباط موثر با دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های متنوع علمی و گردشگری در محیطی فرح‌بخش، در عین ایجاد یک سرمایه اجتماعی برای صنعت نیشکر، نقش بی‌بدیلی در امیدآفرینی جامعه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر افزود: پیش از این نیز دانش آموزان خوزستانی بویژه در مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌های نیشکری در مناسبت‌های مختلف از جمله جشنواره شکرستان، از دستاوردهای این صنعت بازدید می‌کردند و اکنون، این بازدیدها در قالب راهیان پیشرفت، با برنامه‌ریزی بهتر انجام می‌شود.

فرصتی برای به تصویر کشیدن دستاوردهای نظام اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستاننیز در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت گفت:با هماهنگی‌های صورت گرفته  این اردوها آغاز شده‌اند و دانش‌آموزان در مناطقی که نشان‌دهنده توانمندی و توسعه است از جمله نیشکر، گشت‌های دریایی، صنایع فولاد، نفت و سدها و دیگر مجموعه‌ها حضور می‌یابند.

مسعود حمیدی‌نژاد اظهار کرد: امروز شروع رسمی اردوهای راهیان پیشرفت است و قصد داریم تا پایان سال حداقل ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دانش‌آموز را در استان خوزستان به این اردوها اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این اردو نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: برخی از جوانان و نوجوانان به دلایل مختلف نمی توانند از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند لذا اردوی راهیان پیشرفت فرصتی برای به تصویر کشیدن دستاوردهای نظام اسلامی است. حمیدی‌نژاد در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم را به مناطق خارج از شهر و اطراف شهر و دانش‌آموزان ابتدایی را نیز به داخل شهر و دانشگاه‌ها خواهیم برد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار