نخستین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان خوزستان برگزار شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 آذر 1401 | 11:35 ق.ظ
نخستین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان خوزستان برگزار شد روز گذشته ۱۲ آذر ماه جلسه هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان خوزستان با حضور امینی شهردار اهواز، رعیتی معاون فرهنگی اجتماعی، حاتمی فرمانده بسیج شهرداری، حیدری رییس سازمان زیباسازی و آهن جان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز در محل دفتر شهردار برگزار شد. شهرداراهواز در این جلسه با اشاره […]

روز گذشته ۱۲ آذر ماه جلسه هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان خوزستان با حضور امینی شهردار اهواز، رعیتی معاون فرهنگی اجتماعی، حاتمی فرمانده بسیج شهرداری، حیدری رییس سازمان زیباسازی و آهن جان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز در محل دفتر شهردار برگزار شد.

شهرداراهواز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه را در استان به فال نیک می گیریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه کنگره سرداران شهید در مقیاس ملی در استان خوزستان برگزار می شودبرای ما در حد اعلای اهمیت قراردارد و سبب تطهیر روحی خودمان می شود.

وی افزود: از آنجاییکه خوزستان پایگاه مقاومت ایران و سرزمین دفاع مقدس است این کنگره در این استان باید متفاوت تر از همیشه برگزار گردد.

امینی ادامه داد: باید با نگاه ارزشی همه بضاعت های خود را برای برگزاری کنگره در طبق اخلاص قرار دهیم و با همه توان در این رویداد وارد شویم چرا که این یک فرصت ارزشی و انقلابی است. ما باید شان شهدا و خوزستان را با برگزاری این کنگره بجا بیاوریم.

شهردار اهواز گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس تاریخ ما را تغذیه می کند و همچنین جمله تاریخی امام راحل(ره) که حفظ یک پیروزی از اصل آن واجب تر است، ما باید آثار و خاطرات و محتوای دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم تا بر غنای آن بیفزاییم.

رضا امینی خاطرنشان کرد: به دلیل وابستگی که همه مردم ایران به خوزستان دارند برپایی این کنگره در این استان با سایر استان ها تفاوت دارد و شرایط خاصی را برای خوزستان رقم می زندهرچند شهدا روح واحدند اما صبغه و رویکرد این رویداد برای استان ما ویژه و خاص است.

امینی در خصوص لزوم اطلاع رسانی گسترده در خصوص برپایی کنگره عنوان کرد: دیدگاه بنده این است که همه مردم باید در جریان برگزاری این رویداد قرار بگیرند و چارچوب های آن باید برای همگان تشریح شود چرا که این کار سبب می شود ارزش های دینی ما برای نسل امروز شفاف تر و نمایان تر شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: بخشی از این همه شبهه و اینهمه جسارت و خباثت که در ذهن برخی رشد کرده ریشه در کم کاری ما دارد و برگزاری این کنگره فرصت مغتنم و استثنایی برای روشن کردن اذهان این نسل و نسل های بعدی است.

شهردار اهواز پیشنها داد: بخشی با عنوان مردمی سازی کنگره توسط ستاد برنامه ریزی ایجاد شود تا همه مردم درگیر آن شوند تا سبب ارتقای معنویت آنان شود. البته بیش از هر چیز باید تغییرات معنوی را در خود ایجاد کنیم که اگر این اتفاق بیفتد و مبانی مسئله برای خودمان خوب هضم و حلاجی شده باشد حتما ضریب نفوذ آن در دیگران نیز افزایش خواهد یافت.

امینی در پایان یادآور شد: برگزاری کنگره سرداران شهید مانند سایر کنگره ها نیست و سبب می شود همرزمان و خانواده شهدا که سالهاست با خاطرات آنان زندگی می کنند و دغدغه آنها را دارند بدانند که مانیز آنها را فراموش نکرده و از یاد نبرده ایم و امیدواریم از این مقطع تاریخی نیز سربلند و پیروز بیرون بیاییم.

گفتنی است ریاست کمیته کنگره سرداران شهید و ۲۴ هزار شهید استان خوزستان که قرار است اوایل سال آینده در اهواز برگزار شود برعهده استاندار خوزستان و دبیر آن فرمانده سپاه ولیعصر استان و رییس کمیته تبلیغات و فضاسازی شهردار اهواز می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار