کاهش عوارض صادرات گوجه فرنگی به نیم درصد

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 آذر 1401 | 08:53 ق.ظ
کاهش عوارض صادرات گوجه فرنگی به نیم درصد ناظر گمرکات خوزستان: عوارض ۱۰۰ درصدی پای صادرات گوجه فرنگی به نیم درصد کاهش یافت.

بهروز قره بیگی گفت: براساس پیگیری‌های استاندار خوزستان و سایر مسئولان استان درخصوص حمایت از تولید و صادرات گوجه فرنگی از مبادی خوزستان داشتند، دولت از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرکات مصوبه‌ای را به گمرکات کشور و استان ابلاغ کردند.

وی افزود: براساس این مصوبه عوارضی که برای گوجه فرنگی ۱۰۰ درصد ارزش پای صادراتی لحاظ شده بود، اصلاح و به نیم درصد کاهش یافت.

قره بیگی می‌گوید: با این مصوبه، صادرات این محصول کاملا اقتصادی خواهد بود و صادرکنندگان استان خوزستان هم می‌توانند همانند استان‌های جنوبی و تولیدکننده گوجه فرنگی از جمله؛ فارس، بوشهر و هرمزگان محصول خود را مبادی مورد درخواست تجار و صادرکنندگان ارسال کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مصوبه به گمرکات استان ابلاغ شده و آمادگی همکاری با تجار و صادرکنندگان را دارند، ادامه داد: مصوبه عوارض نیم درصد براساس میزان تولید، درخواست بازار، مشتریان و تنظیم بازار است و سال آینده طبق تولید و نیاز مجدد تصمیم گیری خواهد شد و درصورت اصلاح قانون، ابلاغ می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار