آغاز عملیات گسترده واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین دام سنگین در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1401 | 10:49 ق.ظ
آغاز عملیات گسترده واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین دام سنگین در اهواز رئیس اداره دامپزشکی اهواز از آغاز عملیات رایگان واکسیناسیون لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین این شهرستان خبر داد.

رضا حفیظی از شروع عملیات واکسیناسیون لمپی اسکیندر سطح روستا‌های این اهواز خبر داد و گفت: این طرح از ۱۶ آذرماه آغاز و تا ۱۶ دیماه ادامه دارد که در این طرح بیش از ۳۰ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.

او با بیان اینکه بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در دام سنگین است، ادامه داد: در صورت بروز لمپی اسکین در دام علایمی همانند کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری دیده می‌شود که عمدتاً بوسیله حشرات گزنده منتقل می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز می‌گوید: خوشبختانه این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و ویروس آن از طریق مصرف گوشت یا شیر دام بیمار به انسان منتقل نمی‌شود.

آقای حفیظی با اشاره به اینکه در صورت شیوع این بیماری خسارات اقتصادی فراوانی به دامدار وارد خواهد شد، گفت: جهت پیشگیری از وقوع این بیماری، انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین در دستور کار اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی اهواز بصورت کاملا رایگان قرار گرفته است که در حین انجام واکسیناسیون مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای که می‌بایست از سوی دامداران صورت پذیرد نیز آموزش داده می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار