اجرای کشت پاییزه در خوزستان براساس وضعیت منابع آب

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1401 | 08:10 ق.ظ
اجرای کشت پاییزه در خوزستان براساس وضعیت منابع آب معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تدوین و ابلاغ برنامه کشت پاییزه براساس وضعیت آب در حوزه‌های مختلف انجام شده است.
 

تورج نوروزی گفت: موضوع منابع آبی و برنامه کشت به صورت همگرایی دستگاهی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان مسئولیت مدیریت منابع آب و تخصیص آن برای کشت را بر عهده دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان مسئول تامین نهاده کشاورزی و تدوین و ابلاغ برنامه کشت است.

نوروزی سازمان جهاد کشاورزی را حافظ منافع کشاورزان دانست و ادامه داد: بازدیدی از اراضی کشاورزی و منابع آبی حوزه رودخانه کرخه در روز‌های اخیر با حضور همکاران سازمان آب و برق استان انجام شد و موضوع تامین آب مورد نیاز مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید: باتوجه به وضعیت آب در سد کرخه و حوزه پایین دست آن، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و وضعیت آب موجود، رهاسازی آب از سوی سازمان آب و برق انجام خواهد شد.

این مقام مسئول متولی تامین آب برای کشت پاییزه را سازمان آب و برق عنوان و اضافه کرد: جهاد کشاورزی متولی تامین نهاده کشاورزی و کود است و در این رابطه مشکلی وجود دارد و توزیع آن براساس برنامه‌ها و تهمیدات اندیشیده شده انجام می‌شود.

به گفته نوروزی؛ تدوین و ابلاغ برنامه کشت در حوزه کرخه و سایر حوزه‌ها براساس وضعیت منابع آب و مصوبه‌هایی و تصمیم گیری‌ها در جلسه‌های شورای کشاورزی خوزستان باحضور استاندار و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام شده است.

 
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار