استقبال مردم از خرید آجیل یلدا بسیار کم است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 آذر 1401 | 11:40 ق.ظ
استقبال مردم از خرید آجیل یلدا بسیار کم است رییس اتحادیه آجیل و شیرینی‌فروشان اهواز در خصوص قیمت آجیل نسبت به سال گذشته در یلدای امسال گفت: انواع آجیل نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است. سیامک جعفری در خصوص وضعیت قیمت آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: شرایط فعلی کشور، افزایش نرخ دلار و سکه و کاهش […]

رییس اتحادیه آجیل و شیرینی‌فروشان اهواز در خصوص قیمت آجیل نسبت به سال گذشته در یلدای امسال گفت: انواع آجیل نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

سیامک جعفری در خصوص وضعیت قیمت آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: شرایط فعلی کشور، افزایش نرخ دلار و سکه و کاهش ارزش پول ملی، همه این‌ها بر قیمت تولیدات داخلی همچون آجیل تاثیر گذاشته است و قیمت آجیل نسبت به ۱۲ روز گذشته به خصوص مغزدارها مانند پسته، مغز بادام و بادام هندی افزایش قیمت بسیاری داشته‌اند.

وی افزود: وضعیت قیمت آجیل در سال گذشته نیز اینگونه بوده اما شب یلدای امسال به گونه‌ای است که بعید می‌دانم که بر روی سفره مردم آجیل وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه آجیل و شیرینی‌فروشان اهواز تصریح کرد: به دلیل پایین بودن درآمدها و عدم توان خرید مردم, کمبودی در بازار وجود ندارد و آجیل به فراوانی در بازار وجود دارد اما بسیار گران است و شاید نهایتا مردم بتوانند تنها تخمه سیاه معمولی بخرند که هر کیلوگرم ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

جعفری با اشاره به اینکه با توجه به پایین بودن درآمدها بازار بسیار ملتهب است، عنوان کرد: انواع مغزها شامل پسته، بادام زمینی، مغز بادام، مغز کازو بین ۱۶ تا ۲۰ درصد و انواع تخمه حدود ۱۰ درصد نسبت به ۱۵ روز گذشته افزایش قیمت داشته است.

وی در خصوص قیمت آجیل نسبت به سال گذشته گفت: انواع آجیل نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه آجیل و شیرینی‌فروشان اهواز ادامه داد: افزایش قیمت بسیاری از اقلام مانند آرد، شکر، روغن، حبوبات، تخم‌مرغ و غیره در سال گذشته بر روی قیمت همه اقلام در بازار تاثیر گذاشت که این مساله بر قیمت آجیل نیز تاثیر گذاشته است.

جعفری در خصوص خرید آجیل در آستانه شب یلدا عنوان کرد: استقبال مردم بسیار پایین است. میزان خرید به قدری کم شده است که گویی شب یلدایی وجود ندارد.

وی در خصوص قیمت آجیل در بازار اهواز تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم آجیل چهار مغز درجه یک ۵۰۰ هزار تومان، پسته اکبری و کله قوچی توچین درجه یک هر کیلوگرم ۷۵۰ هزار تومان، انواع آجیل شیرین درجه یک دارای شش نوع مغز، گردو، کشمش و پسته خام هر کیلوگرم حدود ۶۵۰ هزار تومان، درجه دو آن ۶۰۰ هزار تومان و درجه دو با کیفیت پایین‌تر ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار