نغمه زیبای «سار»‌ها در دل کشتزارهای نیشکر فارابی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 1 دی 1401 | 09:09 ق.ظ
نغمه زیبای «سار»‌ها در دل کشتزارهای نیشکر فارابی اینجا همهمه «سار»های زیبای مهاجر در دل کشتزارهای شیرین نیشکر، موسیقی طبیعت را در جوار «اقلیم زیبا و خورشید خطرخندش» می‌نوازد و در جنبش ساق و برگ‌ها، آینده‌ای شیرین را زمزمه می‌کند.

آوای دل‌انگیز پرندگان و صدای هلهله باد در کشتزارها، گوشه‌ای از زیبایی‌های بی‌نظیر سرزمین آب و آفتاب است. اینجا در هر گوشه و کنارش، کشتزاری شیرین روییده و نسیم ملایم روی صورت‌ها سُر می‌خورد.

اینجا همهمه «سار»های زیبای مهاجر در دل کشتزارهای شیرین نیشکر، موسیقی طبیعت را در جوار «اقلیم زیبا و خورشید خطرخندش» می‌نوازد و در جنبش ساق و برگ‌ها، آینده‌ای شیرین را زمزمه می‌کند.

مزارع سرسبز این روزهای نیشکر فارابی، میزبان سارهای کوچنده است که در کنار به رخ کشاندن حُسن آفرینش، آفت‎‌کُشی برای مزارع محسوب می‌شوند و در روندی طبیعی، آفت مزارع را از بین می‌برند.

این پرنده‌های نغمه‌سرا، در مسیر کشتزارهای نیشکر به شکل کلونی پرواز کرده و در یک نقطه دور هم جمع می‌شوند و قطعه‌ای از زیبایی‌های بی‌شمار خوزستان را به تصویر می‌کشند؛  زیبایی‌هایی که به قول «اخوان»، این شاعر شیرین سخن، هر کسی را مسحور خود می‌کند که، «در جای دگر هرگز نمی‌بینی همانندش».

با اجرای طرح توسعه نیشکر در دشت خوزستان، زمینه مهاجرت پرندگان به منطقه فراهم شده و می‌توان قابلیت‏های پرنده‌نگری در این مزارع اعم از گونه‏های مهاجر و غیرمهاجر را شناسایی کرد.

این مزارع با دارا بودن عرصه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای زیبا توانایی جذب گردشگران داخلی و خارجی و حرکت در جهت توسعه پایدار اکوتوریسم استان را دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار