۱۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه مشعل جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: شنبه 3 دی 1401 | 08:27 ق.ظ
۱۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه مشعل جمع‌آوری شد نشست شورای اداری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیران عالی این شرکت برگزار شد.

نشست شورای اداری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیران عالی این شرکت برگزار شد.

به گزارش وبسایت nisoc.ir در ابتدای این جلسه علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن خوش آمدی گویی به دکتر حجسته مهر و هیئت همراه در سفر به استان خوزستان، ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و روز ملی حفاری را نیز گرامی داشت.

وی گزارشی از عملکرد یک سال گذشته شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ارایه کرد و افزود: بعد از انتصاب اینجانب به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تمرکز خود را بر اصلاح امور و حرکت در مسیر عقلانیت و پیشرفت متمرکز کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در مسیر اصلاح امور اقدامات گسترده صورت پذیرفت که با توجه به منویات وزیر نفت و جنابعالی در سمت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر برنامه‌ریزی در جهت بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها و افزایش تولید، خوش بختانه در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که توانایی بازگشت به شرایط پیش از تحریم را داریم.

وی با بیان اینکه در گذشته شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فاقد برنامه ریزی صحیح و کارآمد بود، تسریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع برنامه دار شدن مدیریت شرکت، توانستیم برنامه های کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۱ و اکنون نیز برای سال ۱۴۰۲ را تدوین و برنامه میان مدت ۳ ساله و ۵ ساله تدوین و ارایه نماییم تا در جهت اهداف از پیش تعیین شده در زمینه افزایش تولید برسیم.

مهندس دانشی با تشریح برخی اقدامات در خصوص شناسایی پروژه‌های راکد گفت: در جهت اجرای برنامه‌های سازمانی و ارتقا برنامه‌ها، با غربالگری توانستیم ۶۶ پروژه‎ را رصد کنیم که به دلیل نبود امکانات، تحریم و برخی ایرادات ساختاری شرکت، سال‌ها رها شده بودند که با اصلاح امور توانستیم در جهت شروع مجدد آنها اقدامات مهمی انجام دهیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای جمع‌آوری گازهای همراه گفت: متاسفانه روزانه حدود ۳۲۹ میلیون فوت مکعب گاز در حال سوختن بود که در کنار برخی مشعل‌ها تاسیسات جمع آوری گازها داریم اما به دلیل اشکالاتی اقدامات صورت نگرفته بود و حدود ۳ الی ۴ سال این گازها می‌سوخت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص تامین اقلام مورد نیاز تاسیسات با شناسنامه‌دار کردن اقلام موجود در انبارها گفت: متاسفانه در گذشته حدود ۳ میلیون قلم کالا در انبارهای شرکت موجود بود که فاقد شناسنامه بودند که با اجرا طرح شناسنامه دار کرد اقلام، توانستیم اقلام مورد نیاز تاسیسات در انبارها شناسایی و با تامین آن‌ها پروژه‌های راکد را آغاز به کار کنیم.

وی افزود: در این راستا پروژه جمع آوری گازهای همراه میدان نرگسی به سرعت در مدار قرار گرفت و با جمع آوری حدود ۱۷ میلیون فوت مکعب گاز و در پروژه‌های گچساران ۱ و ۳ با جمع آوری نزدیک به ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به موفقیت‌هایی چشمگیری دست پیدا کنیم.

مهندس دانشی در خصوص برنامه‌های حمایت از تولیدات دانش بنیان گفت: در امر هزینه کرد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ما حدود ۳ برابر اعتبارات اختصاص دادیم و توانستیم محصولات زیادی را در مدار تولید قرار دهیم.

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌های جدید شرکت افزود: تفاهم‌نامه جدید با وزارت دفاع، تفاهم‌نامه تعمیر و بازسازی خودروهای سنگین و فوق سنگین، تفاهم‌نامه کمک به شرکت ملی حفاری در امر نوسازی و بازسازی خودرهای سنگین، ساماندهی قطعات در گردش، تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان ترابری شرکت با تهیه حدود ۱۹۳ دستگاه خودرو سبک و چندین طرح و توافق‌نامه در امر افزایش تولید، جزو برنامه‌های آتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نیز گفت: در دوران جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات فراوان و گسترده‌های را چه در قالب کمک مالی به شهرداری‌ها و روستاها در امر بازسازی زیرساخت‌ها و چه در قالب ساخت و ساز زیرساخت‌ها، تامین و توزیع کمک‌های معیشتی به ساکنان مناطق محروم اطراف تاسیسات نفت و گاز و چه در قالب‌های فرهنگی، هنر و چه در قالب‌های مختلف و گسترده که همه جزو وظایف ذاتی شرکت است گرچه انتظارها بسیار بیشتر است و تمام تلاش خود را داریم تا مسئولیت‌های خود را در شان انقلاب اسلامی به پیش ببریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار