آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در اهواز / شهروندان اپلیکیشن جمع‌آوری زباله را نصب کنند

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 | 10:15 ق.ظ
آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در اهواز / شهروندان اپلیکیشن جمع‌آوری زباله را نصب کنند مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با فعالیت اپلیکیشن جمع‌آوری زباله خشک خبر داد. محمود ثابت قدم، با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و امکان به کارگیری اپلیکیشن‌های دارای تاییدیه از سازمان فناوری […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با فعالیت اپلیکیشن جمع‌آوری زباله خشک خبر داد.

محمود ثابت قدم، با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و امکان به کارگیری اپلیکیشن‌های دارای تاییدیه از سازمان فناوری و اطلاعات، شرکتی با نام تجاری “بهروب” آمادگی خود برای فعالیت در اهواز را اعلام کرد.

نحوه فعالیت اپلیکیشن جمع‌آوری زباله خشک

وی افزود: فعالیت این اپلیکیشن در اهواز آغاز شده است و مردم می‌توانند با دانلود آن، مانند آنچه در اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌دهند سفارش خود برای تحویل پسماندهای خشک ثبت کنند تا بر اساس تاریخ اعلام شده، خودروی این شرکت برای تحویل پسماند به آدرس مد نظر مراجعه کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: برای افزایش مشارکت شهروندان در اجرای هر چه بهتر این طرح، مکانیزم‌های تشویقی مانند شارژ کیف پول، پرداخت نقدی و موارد مختلف دیگر پیش‌بینی خواهد شد. با توجه به اینکه شاید ارزش ریالی این اقلام خشک زیاد نباشد، در تلاش هستیم خانوارها بتوانند با تحویل پسماند خشک، ارزش ریالی حاصل از آن را در اختیار موسسات خیریه قرار دهند.

وی با اشاره به افزایش نظافت شهری و آثار محیط زیستی اجرای این طرح بیان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به عوامل مختلفی از جمله مشارکت مردم بستگی دارد و به این منظور باید اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش در این خصوص انجام شود. اپلیکیشن شرکت جمع‌آوری کننده پسماند نیز باید به موقع به درخواست مردم پاسخ دهد تا اعتماد مردم را جلب کند و مشوق‌های موجود در اپلیکیشن نیز انگیزه‌ای برای شهروندان باشد.

ثابت قدم عنوان کرد: در حال حاضر روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن زباله در اهواز تولید می‌شود که ۱۳ درصد از این زباله خشک است و در صورت استقبال مردم از طرح تفکیک از مبداء، شهر پاک‌تر و محیط زیست بهتری خواهیم داشت.

سامان‌دهی زباله‌گردها، یک کار اصولی نیست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص وضعیت فعالیت زباله‌گردها در شهر گفت: زباله‌گردی و تردد سه چرخه‌های زباله‌گردها تخلف است اما افرادی در حال کسب درآمد از این راه هستند؛ اولویت این طرح  به کارگیری بخشی از زباله‌گردها است و در صورت اجرای گسترده این طرح، قطعا تعداد زباله‌گردها نیز در شهر اهواز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تعدادی از آمار زباله‌گردها در اهواز نداریم، افزود: اعتقاد ما این است که سامان‌دهی و پلاک‌گذاری زباله‌گردها، یک کار اصولی نیست زیرا در صورت انجام این کار به یک کار غیرقانونی وجهه قانونی داده‌ایم.

وجود ۶۰۰-۵۰۰ انبار ضایعاتی در اهواز

ثابت قدم با اشاره به فعالیت انبارهای ضایعاتی در شهر بیان کرد: در حال حاضر به صورت رسمی حدود ۱۵۰ انبار ضایعاتی در اهواز در حال فعالیت هستند اما قطعا تعداد انبارهای فعال غیر رسمی بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ انبار است.

وی افزود: در حال تلاش برای سامان‌دهی انبارهای ضایعاتی هستیم و شهرک صنعتی شماره ۵ برای استقرار این انبارها پیش‌بینی شده است. در صورت مستقر شدن انبارها در این مکان، صنایع بازیافتی زباله‌های خشک نیز احداث می‌شود و افرادی نیز در این بخش شاغل خواهند شد و احداث کارخانه بازیافت در اهواز و پیشگیری از خام‌فروشی پسماند خشک نیز شغل ایجاد می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار