بازسازی هفت‌تپه؛ اقدام ماندگار دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 | 09:04 ق.ظ
بازسازی هفت‌تپه؛ اقدام ماندگار دولت سیزدهم دولت سیزدهم با ترسیم چشم‌انداز آینده برای توسعه و پیشرفت همه جانبه در کشور، ریل‌گذاری سیاست‌های عملیاتی را در استان خوزستان با سرعت بیشتری در پیش گرفته که منجر به اقدامات موثر و ملموس برای مردم این استان شده است.

سایت استانداری خوزستان در گزارشی از حل مشکل نیشکر هفت‌تپه به عنوان یکی از اقدامات و خدمات ماندگار دولت سیزدهم در خوزستان یاد کرد.

در گزارشی که در سایت استانداری منتشر شده، آمده است: شرکت نیشکر هفت‌تپه در چند سال اخیر با مشکلات و نابسامانی‌های پیچیده ای روبه‌رو بود به طوری که اعتراضات روزانه کارگران این شرکت، پرداخت نشدن مطالبات آنان، تعطیلی کارخانه و وجود سوء مدیریت در روند کاری این شرکت، مشکلات و ناآرامی‌هایی را برای استان رقم زده بود.

با آغاز به کار دولت مردمی، حل اساسی مشکل این شرکت در دستور کار قرار گرفت و در این راستا در هجدهم مهر ۱۴۰۰ شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان واگذار شد و مشکلات شرکت هفت‌تپه پس از گذشت ۶ سال در آبان ماه ۱۴۰۰ توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حل شد، مطالبات کارگران پرداخت، و بازسازی کارخانه، مزارع نیشکر و کشت جدید به میزان پنج هزار هکتار در تابستان ۱۴۰۱ انجام شد.

دولت سیزدهم با ترسیم چشم‌انداز آینده برای توسعه و پیشرفت همه جانبه در کشور، ریل‌گذاری سیاست‌های عملیاتی را در استان خوزستان با سرعت بیشتری در پیش گرفته که منجر به اقدامات موثر و ملموس برای مردم این استان شده است.

اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته به همت دولت در خوزستان بیانگر آن است که راهکارهای عملی برای حل ابرچالش ها و مشکلات کلان نسبت به قبل شتاب گرفته است و اکنون علاوه بر احیای اعتماد و امید در مردم، این استان در مسیر توسعه‌ای که برای آن ترسیم شده، قرار گرفته است.

در حال حاضر، ۱۴ ماه پس از تصمیم مشترک سران قوا با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، روند بازگشت قدیمی‌ترین واحد نیشکری به دوران طلایی و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید، سرعت گرفته و این واحد نیشکری در برنامه‌ای تدوین شده، به سمت تولید حداکثری در حرکت است. در دومین سال واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، پیش‌بینی می‌شود از میزان برداشت ۴۰۰ هزار تن نیشکر، ۴۰ هزار تن شکر استحصال شود که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار