مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز:

راه اندازی آزمایشی پنجره واحد مجوزهای ملکی شهرداری در منطقه دو اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 | 08:55 ق.ظ
راه اندازی آزمایشی پنجره واحد مجوزهای ملکی شهرداری در منطقه دو اهواز مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز گفت: پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک شهرداری اهواز تا چند روز آینده به صورت آزمایشی دز منطقه دو شهرداری راه اندازی می شود.این سامانه یک سامانه فرابرنامه ای و مشتمل بر ۱۸ سامانه و زیر سامانه و پایه آن براساس داده ها و اطلاعات مکانی است.

 سید محمد پژوهیده عصر شنبه دوم دی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:تاکنون ۶۷ لایه اطلاعاتی روی این سامانه تهیه شده تا بتوانیم این داده ها و اطلاعات را در قالب آن پیاده کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز یادآور شد: همه امور مرتبط با ملک نظیر محاسبات شهرسازی و پروانه های ساختمانی و پایان کار ساختمان و مباحث و موارد مرتبط با املاک به صورت کاملا برخط در این سامانه انجام می شود.

پژوهیده هدف از راه‌اندازی پنجره واحد مجوزهای ملکی شهرداری اهواز را شفاف سازی فرآیند ها و روندهای مرتبط با ملک، کاهش مراجعات و سفرهای غیرضروری شهری شهروندان و مقابله با تخلفات بیان کرد.

وی با اشاره به امضای یک تفاهم نامه میان معاونت شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان ثبت اسناد ، افزود: در قالب این تفاهم نامه کار مشترکی روی پروانه ملک خواهیم داشت و ما و نظام مهندسی از داده های مرتبط با ملک به صورت مشترک استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز مزیت امضای این تفاهم نامه را کاهش زمان صدور پروانه ساخت و پایان کار ساختمان و جلوگیری از کاغذبازی دانست.

پژوهیده گفت: در صورت وقوع این اتفاق دیگر شهروندان برای انجام امور مرتبط با نقل و انتقال ملک و زمین و ساختمان که نیازی به تردد میان دفترخانه و شهرداری ندارند و همه فرآیند مرتبط با نقل و انتقال ملک به صورت برخط انجام می شود.

وی با با بیان این که ۷۸ درصد تقاضاهای شهروندان اهوازی در حوزه شهرسازی در این زمینه است، افزود: با امضای این تفاهم نامه تقاضای نقل و انتقال ملک در خود دفترخانه به صورت برخط برای شهرداری و شهرداری هم پاسخ آن را به صورت برخط برای دفترخانه می فرستاد و دیگر نیازی به تردد شهروندان در میان دفترخانه و شهرداری نیست‌.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز با بیان این که از سال گذشته تاکنون اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و پیش بینی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اهواز را داشتیم، گفت: در حوزه هوشمندسازی شهری اتفاقات خوبی افتاده است و برای برنامه اهواز ۱۴۰۵ کارگروهی با پیشنهاد سازمان فاوای شهرداری اهواز تشکیل شد.

پژوهیده یادآور شد: برای اولین بار این کارگروه در برنامه ۵ ساله شهرداری اهواز قرار گرفت تا بتوانیم مسائل و مشکلاتی را که مردم در حوزه مدیریت شهری به شهرداری اهواز انعکاس می دهند با برنامه ای که تدوین می شود با نگاه هوشمندسازی باشد. قرار شد شهردار اهواز اعتبارات خوبی برای این موضوع با تصویب شورای شهر در نظر بگیرد.

وی با اشاره به وجود ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در اهواز و اضافه شدن ۴۵ کیلومتر دیگر به شبکه فیبرنوری شهری اهواز وعده داد که تا پایان امسال یک محله اهواز به صورت کامل زیر پوشش فیبرنوری برود تا اینترنت پرسرعت برای ۲۸۰۰ خانوار اهوازی تأمین شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز گفت: با توجه به این که فرآیند آماده سازی این زیرساخت ها انجام شده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز هم درصدد افرایش دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات درون شهری و و تقاطع های هوشمند شهری است که آمار خوبی ندارند.

پژوهیده با اشاره به اجرای طرح تصویربرداری اهواز در نیمه نخست امسال توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و تکمیل و تحویل آن یادآور شد: این طرح پیش از این هم در سال ۹۷ هم انجام و داده های مکانی هشت منطقه شهرداری اهواز به ما تحویل داده شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار