سنجش کیفیت آب در آزمایشگاه‌های آب شناسی خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 | 10:00 ق.ظ
سنجش کیفیت آب در آزمایشگاه‌های آب شناسی خوزستان مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان: کیفیت آب مناطق شهری و روستایی به صورت مستمر در آزمایشگاه‌های آب شناسی انجام می‌شود.

مهران معلم درخصوص سنجش کیفیت آب در مناطق دارای بحران آب به ویژه پس از بارندگی‌ها گفت: کارشناسان فنی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان‌ها در همه روز‌های سال نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی را در مناطق شهری و روستایی بر عهده دارند.

وی افزود: براساس راهنمای مدیریت ایمن سامانه‌ها آب در کشور طبق استاندارد‌ها تدوین شده، شاخص‌های کیفی آب به صورت روزانه از لحاظ کلرسنجی و میکروبی توسط کارشناسان در نقاط مختلف شهری و روستایی در آزمایشگاه‌های آب شناسی اندازه گیری می‌شوند.

معلم ادامه داد: این کار به ویژه در شرایطی که شاهد بحران از جمله؛ سیل، بارندگی‌ها و… اتفاق می‌افتد، به صورت مستمر و مکرر انجام می‌شود و درصورتیکه در هر نقطه‌ای به هر دلیلی مشاهده شود که شبکه توزیع آب و یا تاسیسات دچار مشکل هستند، به سرعت به صورت تلفنی و کتبی متولیان امر در جران قرار می‌گیرند.

به گفته مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان؛ در روز‌های اخیر مسائلی مبنی بر کاهش کیفیت آب در استان گزارش نشده و منابع آبی به صورت مستمر و در طول روز رصد می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار